zondag 24 april 2022

oud worden

zondag 24 april 2022

Oud worden is mooi....maar oud zijn niet altijd. Mevrouw Riepma zei vaak het is wel mooi om oud te worden maar je moet zoveel mensen om je heen verliezen. Ze investeerde dan ook in mensen waardoor ze veel bezoek kreeg en veel mensen die contact met haar bleven houden. Voor iemand die bijna 96 was waren er veel mensen op haar begrafenis. Het was een mooie diens en we hebben haar naar het graf gebracht. Ze ligt nu naast haar broer op het kerkhof. Morgen gaan we al weer naar een uitvaart deze keer een crematie. Een oud collega van Max haar man is overleden en we hebben een rouwkaart ontvangen en gaan maandag naar de crematie in Appingedam. Het is de 4e in een korte tijd. De woorden van mevrouw Riepma gaan weer door me heen. Je verliest veel mensen om je heen. 

De 2e paasdag hebben we een mooie fair gehad bij de borg. Er zijn ruim 2500 bezoekers geweest. Het terrein was mooi versierd met bloemen en die hebben door de goede verzorging de hele week nog gestaan. 

 

En het was prachtig weer. 
Donderdag heb ik gewerkt in de borg en een aantal bezoekers gevraagd of ik hun mocht rondleiden. Dit om mijn vaardigheden even weer op te halen. Heb een hele poos geen rondleidingen verzorgd door de Corona en dit was even weer goed om te doen. Ook aan een aantal Duitse gasten gevraagd en die waren er heel blij mee en ik ook heb weer een aantal woorden geleerd. Zo zie je maar de ene hand was de andere. Donderdagavond hadden we een medewerkers vergadering en werd daar een dukaat getoond die geslagen is in het kader van de Nederlandse kastelen en nu was de Fraeylemaborg aan de beurt. Mooie munt want ik kreeg hem ook al aangeboden van de munthandel. Ik ga hem kopen in de borg. 



Geen opmerkingen: