zondag 31 oktober 2021

Gezellig

 zondag 31 oktober 2021 

Gezellig dat was het de afgelopen week. Veel gedaan eigenlijk een beetje te veel. 

Maandag veel rond het huis gedaan. 

Dinsdag stond in het teken van de griepprik. Voor die tijd stamppot zoete appels gemaakt. 

Heerlijk al zeg ik het zelf. Hij was heel erg goed gelukt. 




De hete bliksem blijft op ons menu. 

Woensdag gewerkt in de borg en 's avonds cursus bloemschikken. En leuk bezig geweest. 


Het bloemstuk hebben we donderdagochtend meegenomen naar broer en schoonzus die 44 jaar getrouwd waren en hebben zo de feestvreugde wat luister bijgezet. 

's Avonds zou ik uit eten met Jenny en Vera maar helaas Vera voelde zich niet lekker en we hebben het laten varen. Maaaaaar wat in het vat zit verzuurt niet dus hebben we een nieuwe afspraak gemaakt. 

Het wordt nu 9 december....want ja ik kon niet eerder. Voor een 70 jarige zit de agenda toch al aardig vol. 

Vrijdag zijn we met een aantal oud collegae naar het vroegere Dennenoord geweest. Daar is inmiddels veel afgebroken maar ook weer nieuw gebouwd. Het gebouw waar wij gewerkt hebben is verbouwd en dat wilden we graag zien. ZUIDEND het gebouw is omgevormd tot een restaurant en een lijstenmakerij en houtbewerkingsafdeling. Er zitten nog een paar functies in zoals BHV opleiding en een computer afdeling. 




Mevrouw Riepma is hier jaren lang assistent hoofd geweest en is inmiddels 95 jaar en voor haar kwamen veel herinneringen boven. Jantje heeft hier gewerkt als activiteitenbegeleidster en Enna werkte hier vanuit de facilitaire dienst. We hebben hier met elkaar een leuke tijd beleefd. 



Na dit gebouw bezichtigd te hebben en een kop koffie met een gebakje hebben we nog een rit over het terrein gemaakt en zijn naar de brink gegaan waar we onze auto's hebben geparkeerd en zijn we een vorkje gaan prikken in het Brinkhotel. Vervolgens hebben we daar lekker gegeten en zijn we weer naar huis gegaan. 




Gisteren heb ik genoten van de fair het was lekker druk maar ook weer niet overdadig. Dat kwam ook van de tegenvallende weersomstandigheden. Helaas. 




En zo is het weer zondag en zit ik achter de computer om weer een blog te schrijven. 

De komende week wordt herfstweer voorspeld dat komt goed uit want ik heb veel binnenwerk te doen. 

Zo heb ik een vergadering op maandag rond de aankleding van de borg met de kerst. Kijken wat de regering daar van vindt dinsdag. Want ik verwacht dat er strengere Corona maatregelen worden afgekondigd. 

Dinsdagavond hebben we een vergadering over de algemene gang van zaken. en 's morgens ga ik bloemschikken met Bea.  Donderdagochtend ga ik met Max naar het ziekenhuis voor een oogonderzoek. 
Zijn zicht is van 90 terug gegaan naar 50. Waarschijnlijk na staar maar dat zal het onderzoek wel uitwijzen. Wellicht gelijk een behandeling......we zullen zien. Vrijdag is de opening van de nieuwe tentoonstelling in de borg. en dan is het al weer zaterdag gaan we uit eten met de buren. Zondagochtend maak ik weer een nieuwe blog en zal ik laten weten hoe alles is verlopen. 

Ik sluit af met een mooi fado lied. van Amalia Rodriques. 








1 opmerking:

Phil zei

Wat leuk om weer eens een paar foto's van Dennenoord te zien. Wilde er, tijdens mijn verblijf in Nederland, weer eens gaan kijken, maar is helaas niet gelukt. Zo te zien erg veranderd. Gezellig verhaal Bert!