zondag 18 juli 2021

Rotterdam

zondag 18 juli 2021

Rotterdam daar gaan we vandaag naar toe. Een dagtocht naar de 2e maashaven een boottocht van 7 uur. Ben heel benieuwd wat we allemaal te zien krijgen. We gaan met een bus van Paulusma reizen en in Rotterdam met een super mooie boot van Spido. 



Het beloofd mooi weer te worden dus we gaan genieten. 
En wat hebben we vrijdagavond heerlijk gegeten in een gezellige ambiance. 
Cobie en Gerrit Jan onze buren hebben ons ter ere van onze verjaardagen getrakteerd. 
Geweldig. 

We zijn op de fiets gegaan en het was heerlijk om zo even weg te zijn. 
Donderdagmiddag is de rondleiding door het bos ook goed gegaan. 
"s ochtends spoelde het van de regen, waarop ik dacht en wat dan te doen?
Een rondleiding door de borg en eerst een stukje door het bos gaan lopen of het wel kan. 
Heb dat laatste gedaan en het bleek redelijk te doen. Het was gelukkig droog. 
De groep had belangstelling en dan stimuleert het ook om het verhaal te vertellen. 
De geschiedenis van de 8 eeuwen Fraeylemaborg met zijn tuin is heel interessant. Heb me er ook aardig in verdiept moet ik zeggen. 
Woensdagochtend zijn we op tijd opgestaan want de gasleiding en meter zouden worden verwijderd. 
Om 7.30 uur stonden er 3 mannen voor de deur en om 10.30 uur was de klus geklaard. 
Heb gelijk gebeld met de energieleverancier dat de gasmeter nu definitief is verwijderd en dat ze daar via Enexis wel bericht van krijgen. Maar ik werd gelijk verwijderd en dat scheelt weer kosten. Heb nu onze maandelijks voorschot terug gebracht naar € 50,00 eerst maar eens zien hoe dat uit pakt. 
Als je goed kijkt is er een gat gegraven....het zand ligt op de tegels. en hangt er een arm van een kraantje over de hortensia's . Over de hortensia's is het wagenpark te zien. Ik dacht wat gaat er nu toch gebeuren. Had rekening gehouden met het feit dat er een hele rij tegels uit zou moeten. Maar nee. Je sluit de leiding af van de hoofdleiding en doet er een strop omheen en trekt de hele leiding er zo uit. Dat er dan wat ruimte onder de tegels ontstaat is voor latere zorg denk ik dan. Maar goed we zullen het zien. Wij zijn er vanaf. 
Toen de meter weg was riep de man nu hebt u ruimte voor de stofzuiger. Nou daar hebben we wel een andere ruimte voor. Ik ga later de kast even flink onder handen nemen en hem een vloertje geven en even een kleurtje. 
Met deze twee apparaten moeten we het nu doen voortaan. 
Ik moet zeggen dat ze uitstekend werk verrichten. We hebben het met die hitte lekker koel in huis en van de winter met die kou was het ook nog lekker warm. Want ik dacht we hebben het al 9 maand nu en kunnen straks ook zien hoe het uitpakt als we hem een jaar hebben gebruikt. De kranten bezorger vroeg wat we toch wel deden. Toen ik zei de gasleiding en meter worden weggehaald was het even stil en zei hij "en als je straks dan het huis wil verkopen en de koper wil weer een gasaansluiting?"
Ik zei maar dat gaat niet meer gebeuren. We moeten allemaal van het gas af. Ik loop wat hard en soms voor de muziek aan, maar we gaan allemaal. Dat voor de muziek aan is niet altijd voordelig. Daar heb ik me al weer boos over gemaakt. Wat wil het geval: er is een regeling voor woningverbetering die geldt voor mensen die wonen in het aardbevingsgebied. Ik heb dat niet zo snel doorgehad dat we daarvoor in aanmerking komen en toen ik het aan ging vragen bleek de pot leeg te zijn. Met als gevolg dat we het begin 2022 aan kunnen vragen. Maar dan zouden onze investeringen daar niet meer voor in aanmerking komen. Een mail gaf duidelijkheid. De termijnen worden verlengd. Nu moet ik er bovenop zitten. Die € 10.000,-- laat ik niet aan mijn neus voorbijgaan. 
Zo hangt de heleboel van regels en maatregelen aan elkaar maar moet je wel weten dat het bestaat en hoe het werkt. 
Dinsdagmiddag hebben we genoten van het bezoek aan mevrouw Helder. 
Wat woont zei daar mooi en wat een dappere vrouw dat het besluit heeft genomen om daar naar toe te gaan. Binnenkort gaan we een dagje met haar uit rijden. 
Dan nu volgende week. Dan gaan we flink in de tuin aan de slag en dinsdagmiddag gaan we op bezoek wellicht gaan we nog een fietstocht maken met broer en schoonzus en vrijdagmiddag ga ik aan de slag in de borg. En dan zaterdagavond. Dan gaan we uit eten met Janny en Abel bij de Chinees in Wagenborgen. Dit ter ere van hun verjaardagen. Wordt vast gezellig. 
Zo zie je maar weer genoeg op de agenda en mooie dingen om op terug te kijken. 
Voor nu sluit ik af met een liedje over het Ketelbinkie. Het liep daar niet goed mee af hopelijk met ons wel. Tot volgende week. 























Geen opmerkingen: