zondag 11 juli 2021

de Zonnebloem

zondag 11 juli 2021 

De Zonnebloem het was een feestje om weer even aan boord van de boot te zijn. Max had dat nog nooit gezien en stond verbaasd van de staat van onderhoud en de faciliteiten. De manschappen aan boord deden enorm hun best om te laten zien wat er allemaal gebeurde en het was af en toe een feest van herkenning. He Bert werd er geroepen en we kregen keurig een kop koffie met een stuk appelgebak geserveerd. Het was fantastisch



Hierna zijn we Lemmer ingelopen en hebben daar heerlijk op een terras gezeten aan de binnen haven. 
De boot van de Zonnebloem lag in de buitenhaven.
 
Wij hebben nog nooit de moeite genomen om eens in Lemmer te gaan kijken. Nou ik moet zeggen het is zeker de moeite waard. 
Vervolgens zijn we naar het gemaal Wouda gereden om dat eens te gaan bekijken. 
Het is een Unesco erfgoed en ik moet zeggen met recht. 
Als ik daar dan aankom denk ik altijd aan mezelf hoe ik daar achter de balie zit bij de Fraeylemaborg. 
Nou ik moet zeggen dat deze mensen zeer vriendelijk en gastvrij waren en we een heel aangenaam bezoek hebben gebracht van ruim 1,5 uur. 


Het is ruim 100 jaar oud en functioneert nog prima. Mooi hoe dat toen allemaal is uitgedacht 
Ze hebben twee keer per jaar proefdagen om te kijken of alles nog goed functioneert. Dat gaan we opzoeken en als het zover is gaan we het bezoeken. 
Dat was dan ons dagje uit. 
Vrijdagavond heb ik meegedaan aan de avondwandeling door het Slochterbos.

 
Dit ter voorbereiding op de wandeling die ik mag leiden a.s. donderdagmiddag. 
Moet me nog wat verder inlezen en dan ben ik er klaar voor. 
Verder beloofd de komende week wel leuk te worden. Voor het eerst sinds lange tijd gaan we op bezoek bij mevrouw Helder. En vrijdagavond gaan we uit eten met de buren die ons dit hebben aangeboden ter ere van onze verjaardagen. Lijkt me leuk en gezellig. 
Ach en met de dagelijkse werkzaamheden moet onze week zo weer voorbij vliegen. 
Ik wens jullie ook een fijne week toe en hoop dat je de volgende week zondag mijn blog weer leest. 
Ik sluit af met de Kaiserwalzer van Johan Straus. Dat heeft te maken met het feit dat ik graag Wenen een keer wil bezoeken. Maar ja dat is eerst even weer de ijskast ingegaan in verband met Corona die hier weer behoorlijk huis houd. 








Geen opmerkingen: