zondag 20 juni 2021

tropisch

 zondag 20 juni 2021

Tropisch dat was het de afgelopen dagen. Vrijdagavond kregen we wel een hele plens water over ons heen.

Het was in Leersum helemaal wat.



Zaterdagmorgen kon ik 30 millimeter aftappen uit de regenmeter. De bliksem was niet van de lucht, maar de warmte bleef hangen.

 

De airco draait al dagen achter elkaar anders is het niet vol te houden. Het is net of je ouder wordt je er meer last van krijgt. Dat beloofd nog wat. Maar ach je moet er ook niet teveel bij stil staan en je leven leven. We hebben een mooie fietstocht gemaakt woensdag.
De nieuwste treinen van Arriva
Zijn op de fiets naar Kropswolde gereden en hebben daar de trein gepakt naar Groningen overgestapt in de trein naar Delfzijl en daar op de fiets gestapt naar de Eemshaven.


Daar werd zo gebouwd aan de windmolens dat we om moesten rijden. We hebben nog even gekeken in de haven waar heel veel voorraad staat voor de windmolenparken op zee. We wilden in Roodeschool weer op de trein stappen maar door een weg om legging kwamen we in Uithuizermeeden en zijn daar weer op de trein gestapt naar Groningen.

Dat ging wat vertraagd, want er zal iemand in de trein die geen mondkapje wilde dragen.

Hij had nog veel meer niet in orde maar hij wilde maar één ding en dat was naar Groningen. De conducteur bewaarde zijn geduld en vroeg hem de trein te verlaten maar daar was geen sprake van. Toen belde de conducteur met de politie en die zouden komen. Maar na een half uur wachten werd de machinist het te veel en zei dat hij door moest rijden. Er zat een meisje in de coupe die niet meer op tijd kwam voor haar examen en die vent maar roepen ik wil naar Groningen, waar wachten jullie op. De trein ging weer verder en de conducteur maakte een afspraak met de politie dat ze in Groningen zouden staan. Onderweg kwam er nog een conducteur in om assistentie te kunnen verlenen. De vader van het meisje had inmiddels contact met de school gehad en die melde dat het goed zou komen. Toen we in Groningen aankwamen stonden er inderdaad twee agenten en wilde de gek weg maar dat was niet mogelijk. Wij zijn weg gegaan maar hij stond ingesloten tussen allemaal mensen van Arriva en van de politie. Wij hebben het meisje heel veel succes gewenst met haar examen. En zijn overgestapt op de trein naar Winschoten die stopte in Kropswolde en daar zijn wij weer op de fiets gestapt naar huis. Moe en vol indrukken zijn we later voldaan in slaap gevallen. 

Verder hebben we de afgelopen dagen bezoek gehad en hebben weer gewerkt in huis en tuin. Maar ook veel gerust omdat het te warm was. En Max heeft veel voetbal gekeken. Zelf heb ik veel achter de computer gezeten om een spelletje te doen en Netflix te kijken. Heb heel veel Spotify geluisterd. Heb op dit moment bijna het hele reportwaar van Cornelis Vreeswijk beluisterd. Wat heeft die man toch prachtige muziek gemaakt. Ook in het Zweeds waar hij lange tijd gewoond heeft. Ik versta er niets van maar het is prachtig om te beluisteren hoe de interactie is met het publiek. 

De komende week staat in het teken van bezoek en ik ga donderdag voor het eerst weer zwemmen. Ik probeer het weer en als het moeilijk wordt dan stop ik en ga ik in het warme bad even heen en weer. Ik zal het zien hoe het gaat. Ben al behoorlijk opgeknapt en kan bijna alles al weer. Maandagmiddag gaan we op bezoek bij Dick en Enna. Dinsdagmiddag op bezoek bij mijn oom en tante in Nieuw. Buinen. Ach en dan moet er ook wat gebeuren in huis en het beloofd weer warm te worden dus ook een beetje rustig aan. En dan is het al weer snel weekeinde en tijd voor een nieuwe blog. 

Ik sluit af met een lied van Cornelis Vreeswijk. Het is moeilijk bescheiden te blijven. Daar kleven bij mij bepaalde herinneringen aan. Een leidinggevende was een zeer verwaande kwast en had een groot ego en toen ik weer eens een gesprek had gehad en al zijn bewonderenswaardige prestaties aan heb moeten horen ben ik zingend naar beneden gelopen. Het is moeilijk bescheiden te blijven wanneer je zo goed bent als ik. Nou ik heb ontslag genomen en naar verluid hebben ze die vent al snel daarna ook ontslagen en dat was maar goed ook. Helaas kan ik die niet vinden op Yutube dus is het Peter Blanker geworden. Ik wens jullie een fijne week toe. Groetjes. 


Geen opmerkingen: