zondag 13 juni 2021

al weer een jarig

zondag 13 juni 2021 

Er is er weer een jarig. Ja morgen is Max jarig en dat gaan we vandaag vieren en wie wil en kan is morgen ook welkom. We zijn de hele dag thuis. Ik wilde mijn verjaardag met de familie vieren in een eetgelegenheid een mens wordt maar één keer zeventig. Het was wat zoeken en afwachten of het allemaal mocht en kon maar het is gelukt. In het van der Valk hotel te Hoogkerk.


Daar was het mogelijk om met 16 personen mijn maar ook Max zijn verjaardag te vieren. Vervolgens de mensen benaderd en ja die konden en wilden ook. We hebben een aparte zaal afgehuurd en bieden de gasten een a la Carte menu aan. 


We hebben er zin in. En voor zover ik heb begrepen de gasten ook. 

En dan morgen is het ook nog feest Max zijn 73e verjaardag. We willen er een gezellige dag van maken. 
De afgelopen week hebben we ons best druk gemaakt. Max is in huis flink bezig geweest en ik buiten in de tuin. Het was mooi weer en dat is heerlijk om dan zo aan de slag te zijn. Vervolgens ben ik ook druk geweest met de borg. Een bloementeam vergadering, op woensdagochtend gewerkt en op vrijdagmiddag ook gezellig druk en heel geïnteresseerd bezoekers. Op donderdagmorgen zijn we op bezoek geweest bij broer en schoonzus. Max is tussendoor nog op bezoek geweest bij zijn schoonzus die is opgenomen in een verzorgingshuis. Het is triest maar waar, ben je 67 jaar kun je niet meer lopen en laat je verstand het ook nog af weten. Zijn broer is vorig jaar overleden en nu is het met Janneke niet te best. 
Ondanks alles is Max gelukkig realistisch genoeg om deze trieste situatie een plek te geven. 
Hij geniet met volle teugen van het voetbal wat is begonnen. We hebben een grote vlag in de mast hangen en hopen dat Nederland het goed doet. 
Onze zonnepanelen doen het super goed. We hebben dagelijks een opbrengst van ongeveer 50 a 60 kwh. Dat is voldoende om het jaar rond te komen. We hebben al bericht gehad van onze energieleverancier dat we naar beneden kunnen met onze maandelijkse bijdragen. 
Volgens mij nog steeds een goede investering. Kunnen nooit meer rente krijgen. 
Stond er plotseling een medewerker voor de deur van de firma Hak om 7 uur 's morgens. Wij waren net aan het ontbijt. Hij kwam even kijken naar de situatie hoe onze gasleiding en meter weg te halen was. Een werkvoorbereider dus. Ze denken deze maand het karwei aan te pakken. Ik ga nog maar even niet tot aanplant van de border over. Even afwachten dus. 
De komende week begint met een feest de verjaardag van Max. 

De slingers en ballonnen hangen al. 
Hij heeft al heel veel kaarten gekregen en mooie woorden. 
Van mij heeft hij een pet gekregen. Is hij goed beschermd tegen de zon. 
Hij krijgt vast veel telefoontjes, mailtjes en appjes . 
Wat toch prachtig dat mensen aan je denken. 
Verder gaan we de komende week niet veel doen, het wordt warm. Dus we maken wellicht een fietstocht en krijgen donderdagochtend bezoek. Verder maken we nog een afspraak met Dick en Enna voor een bezoek en verder zien we wel. 
Ik wens jullie allemaal een fijne week toe en sluit af met een liedje van Frans Bauer.
Heb je even voor mij. 
We kijken de laatste tijd vaak even naar het programma van hem en zijn vrouw, dat ze ergens naar toe gaan wat ze vooraf zogenaamd niet weten. 



Geen opmerkingen: