zondag 3 november 2019

geweldig

zondag 3 november 2019

Geweldig was het de afgelopen week. Met mijn gezondheid niet zo maar verder was het wel een geweldige week.
Maandag was het de trouwdag van mijn broer en schoonzus en zijn we op bezoek geweest.
Heel gezellig en toch mooi dat je dat weer mag vieren en we hopen dit nog jaren te kunnen doen.
Maar gaande weg voelde ik me toch niet zo tof en ben ik dinsdagmorgen naar de huisarts gegaan.
Geen halve maatregelen gelukkig en gelijk een kuur en een foto moment.
Vermoeden was bronchitis of longontsteking.
Woensdagavond hebben we heerlijk met bloemen geschikt. De opdracht was maak een krans.
Het resultaat is dit.
Afbeelding kan het volgende bevatten: etenAfbeelding kan het volgende bevatten: bloem, plant en buiten
Heb hem gelijk op de bloembak gelegd en zo een leuke gezellige sfeer gecreëerd voor het keukenraam, hopelijk kunnen we er nog een poos van genieten.
Moet het niet zo erg gaan vriezen als het gedaan heeft want dan is het snel verkeken.
We hebben behoorlijk wat nachtvorst gehad hier. Een paar morgens was het behoorlijk wit. Mooi gezicht maar toch jammer voor de bloemen die nog steeds bloeiden.
Donderdag was een bijzondere dag. Eerst hebben we een overleg gehad over hoe we de borg in kerstpracht gaan zetten en een verdeling gemaakt van de kamers. Na dat moment ben ik naar huis gegaan en werd ik opgehaald om naar Woudbloem te gaan voor een afscheidstentje.
Dat was bij Erf en Weide waar ze één keer per maand een speciaal menu serveren.
Heel verrassend en erg lekker maar buitengewoon gezellig.
Afbeeldingsresultaat voor erf en weide woudbloem"Afbeeldingsresultaat voor erf en weide woudbloem"
Het is een oude boerderij maar wel heel mooi ingericht om daar gezellig met elkaar te eten.
Het menu was ook zeer verrassend.
Soep amuse
Pastinaak soepje

Voorgerecht
Bietentartaar, mierikswortelcrème, granny smith, kwartelei en peterselietoast

Hoofdgerecht
Venkelstampotje met geroosterde bloemkool, parmezaan
beurre noisette en salsa van kappertjes, pijnboompit en krenten

Nagerecht
Chocolademousse met amandelkrokantje en sinaasappel
Als dank kreeg ik een mooi bos bloemen en daar genieten we erg van.

Afbeelding kan het volgende bevatten: bloem en plantHij staat mooi te pronken op de tafel in de kamer. 
En dan hebben we de vrijdag veel werk in en om het huis verricht en natuurlijk boodschappen gedaan. 
Zaterdag avond zijn we naar een mooi concert geweest in de St. Willibrorduskerk te Sappemeer. 
Daar zong een jongenskoor uit Kiev. O.a. het Gloria uit een mis van Mozart. Prachtig was mooi. 
Zo zitten we weer aan het begin van een nieuwe week. Max zijn broer ligt nog steeds in het ziekenhuis en gaat heel geleidelijk wat vooruit. De afgelopen week hebben ze een kies getrokken die voor de nodige ongemakken zorgde en nu is het wachten op een plek in een verpleeghuis om daar verder te revalideren. 
Deze week begint met een bezoek aan het UMCG waar Max een laserbehandeling krijgt voor zijn rechteroog. Daar moet een gaatje in gebrand worden om het oogvocht beter af te kunnen voeren. 
Als dat helpt dan maakt hij minder kans op glaucoom en dat is heel wat waard. We zullen zien wat het wordt. 
's Avonds heb ik een vergadering van Groei en Bloei om daar de lijnen uit ze zetten voor het voorjaar van 2020. Dinsdag ga ik uit eten met de oud collegae van de GGZ en vrijdag ga ik naar de opening van de tentoonstelling in de Fraeylemaborg en zo schieten we weer het weekeinde in en maak ik weer een nieuw blog. 
Ik wens jullie een fijne week toe en hopelijk lezen jullie mijn blog weer. Groetjes. 
Ik sluit af met een stukje van het optreden van het koor Dzuinochok uit Kiev j.l. zaterdag. 











Geen opmerkingen: