zondag 27 oktober 2019

gelukt

zondag 27 oktober 2019 

Het is gelukt.....de firma Bos uit Appingedam is langs geweest om een offerte op te stellen over ons voornemen om van het gas af te gaan. Afwachten wat dit gaat kosten. Zelf denk ik aan ongeveer 10.000 euro. Ben benieuwd. Het is ook gelukt om wat bezoekjes af te leggen. Allereerst hebben gezellig koffie/thee gedronken bij Dick en Enna die beide een beetje grieperig waren maar het leuk vonden dat we langs kwamen en dat vonden wij ook. Bedankt Dick en Enna voor de gezelligheid.
Vrijdagochtend zijn we bij Mevrouw Riepma op de koffie geweest en dat was ook super gezellig.
Woensdagmiddag heb ik gewerkt in de borg was ook gezellig....en druk. Ja de herfstvakantie en dat was te merken. 's Avonds heb ik samen met Bea de catering verzorgd voor de cursus bloemschikken.
De dames hebben mooie stukken gemaakt. Afbeelding kan het volgende bevatten: eten
De opdracht was maak een herfststuk met de bijgeleverde materialen. En dat was een langwerpig bakje met oase en een aantal bamboestokken met wat herfstmateriaal en rozen. Nou ik ben van mening dat het resultaat geweldig was. Het was ook een heel gezellige avond.
Verder zijn we samen ziek.....Max heeft het flink te pakken en ik hoest de halve wereld bij elkaar.
Maar ik heb vertrouwen in de griepprik die we gehad hebben en Max niet....die is nu van mening dat hij nooit weer een griepprik neemt. We zullen zien over een jaar hoe de vlag er dan bij hangt.
Zijn broer ligt nog steeds in het ziekenhuis en de situatie is stabiel maar ik denk dat hij binnenkort wordt overgeplaatst naar een verpleeghuis..........maar dat is nog even afwachten wanneer dat besluit genomen wordt. We gaan de 12e week in.
Afbeelding kan het volgende bevatten: bloem, plant, boom, buiten en natuur
Verder ben ik de afgelopen week toch heel druk geweest met het schoonmaken van het terras....voor en achter en toen ik op het dak keek ook maar gelijk de zonnepanelen schoongemaakt en het dak zelf.
Zo kunnen wij de winter wel tegemoet treden. De eerste voortekenen zijn er al. De weersvoorspelling is dat we de komende week 's nachts grondvorst kunnen verwachten. De klokken zijn verzet en zo zitten we dan in de wintertijd.
De komende week is rustig. Op woensdagavond ga ik bloemschikken bij Lineke. De opdracht is maak een herfstkrans met als ondergrond een strokrans. Alle spullen zijn binnen, moet alleen nog eikenblad knippen.
Donderdag hebben we om 15 uur een overleg in de borg voor hoe we de borg in kerstsfeer zetten.
's Avonds wordt ik in Woudbloem verwacht daar is een afscheidsetentje om mij en nog een commissielid te bedanken voor de inspanningen voor de Paas fair. Ik ben benieuwd wat daar wordt geserveerd en gezegd. Op vrijdag 1 november wordt de kunstmaand van Ameland geopend. We zijn er voor uitgenodigd maar gaan niet. Dat doen we later en dan zullen we ons inspannen om een deel van deze maand mee te werken op het mooie eiland. En zo zijn we weer aangeland bij de nieuwe maand en een volgende week, maar daarover volgende week zondag meer.
Ik sluit af met een stukje Mozart. Piano concert no 21








n wij de winter wel aan zien komen. Heb net de klokken verzet en zo zitten we dan weer in de wintertijd

Geen opmerkingen: