zondag 19 mei 2019

tegeltjesbrug

zondag 19 mei 2019

De Tegeltjesbrug in Giekerk het monument van de Elfstedentocht daar gaan we morgen heen,
Max zijn vroegere hoofd van de basisschool heeft een paar keer de Elfstedentocht gereden en hij is inmiddels overleden. Ter nagedachtenis heeft zijn vrouw een tegeltje met zijn afbeelding aan laten brengen op de brug. Max en ik zijn al een keer gaan kijken maar kunnen het tegeltje niet vinden.
Maandagmiddag gaan we met mevrouw Helder en zal zij het tegeltje aanwijzen.
Afbeeldingsresultaat voor tegeltjesbrug friesland
We gaan er een gezellig middagje uit van maken.
Afgelopen zondagavond was een spektakel in Assen op de TT baan. Eerst met de auto over de baan en vervolgens de voorstelling. Geweldig en indrukwekkend. Het was natuurlijk Moederdag en dat maakte dat de voorstelling bij lange na niet uitverkocht was. Maar ik las de afgelopen dagen dat de voorstelling wegens succes is verlengd met twee dagen. En dat vind ik terecht. Het was geweldig indrukwekkend.
 Afbeeldingsresultaat voor jumping jack tt assenAfbeeldingsresultaat voor jumping jack tt assenAfbeeldingsresultaat voor jumping jack tt assen
Het was één grote show die begon om ongeveer 21.30 en eindigde om 23 uur. Geweldig wat een inzet van de acteurs en actrices. Na dit spektakel begon de week met de borg en eindigde de week met de borg. Heb de afgelopen week extra gewerkt omdat ik niet met het reisje meegegaan ben vond ik dat ik wel een middag kon werken en heb ik me opgegeven. De collegae gingen om 9 uur weg in de bus en hebben een mooie dagtocht gemaakt naar Kampen en Schokland. Ik heb beide al eens bezocht en wilde wel thuis blijven. In juni gaan we een dagtocht meemaken met het UMCG. Deze reis wordt georganiseerd voor de gepensioneerden en daar vallen wij ook onder.
Vandaag gaan we een fietstocht maken en dan maandagmiddag naar Friesland. Dinsdag naar de kapper woensdag naar de borg bloemschikken Woensdagavond op een feestje van Grietje en Willem een nicht van Max en haar man zijn 55 jaar getrouwd en hebben ons ook uitgenodigd om dat samen met hun te vieren in Sassenheim Haren. Donderdagmiddag moeten we naar het ziekenhuis voor een oogonderzoek. Max zijn oogdruk is hoog en daar moet naar gekeken worden en hopelijk is er een oplossing voor. Dan is het al weer vrijdag en dan gaan we koffie drinken bij Irene. Zaterdag werken in en om de borg en wellicht gaan we zondag naar een lentemarkt in Oudehaske. Zo vliegen we de week weer door.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne gezellige week toe.
Afsluitend gregoriaanse muziek.

Geen opmerkingen: