zondag 30 september 2018

druk

zondag 30 september 2018
Druk dat was het de afgelopen week. Druk met het huis om allerlei zaken te regelen en de tuin goed bij te houden. Tevens de tuin van de buren verzorgd en de buren weer welkom geheten. Ze zijn op vakantie geweest en dan wil je toch de boel netjes overdragen. Druk op de borg. Heb in totaal 3 rondleidingen verzorgd waarvan twee in het Duits en dat is toch altijd spannend om te doen. Verder hebben Bea en ik de bloemen weer verzorgd en dat was een hele klus. De zomermaanden hadden we daar orchideeën staan omdat snijbloemen bij de warmte snel verwelkten. En nu hebben we alles weer met snijbloemen ingericht en moesten de orchideeën weer weg. Ze waren nog zo goed dat we ze in bakken hebben gezet en een plekje hebben gegeven in de hal. Donderdag zijn we gaan fietsen.
Mijn schoonzus en nicht gingen met het vliegtuig vanaf Eelde naar Londen en wij wilden ze uitzwaaien. Tevens is het altijd leuk om even op het vliegveld rond te neuzen.

 Afbeeldingsresultaat voor vliegveld eeldeAfbeeldingsresultaat voor vliegveld eeldeGerelateerde afbeelding
Het was prachtig fietsweer en we hebben heerlijk op het terras gezeten en allerlei vliegbewegingen kunnen zien.
Vervolgens zijn we via vijftig bunder een natuurgebied naar Zuidlaren gereden
Afbeeldingsresultaat voor 50 bunder zuidlarenAfbeeldingsresultaat voor zuidlarenAfbeeldingsresultaat voor zuidlaren
Vervolgens hebben we hier heerlijk op het terras zitten lunchen en zijn we  weer naar huis gereden. 45 kilometer op de teller en uitgerust in de zon op ons eigen terras. Een heerlijke dag.
Vrijdag was het boodschappen doen het huis schoongemaakt en eten gekookt. Vervolgens ben ik nog naar de borg geweest om me op de rondleidingen voor te bereiden. Zaterdag waren de rondleidingen en die verliepen goed. Maar het is toch altijd weer spannend welke groep het is. Zijn het belangstellende mensen of lopen ze wat heen en weer en staan onderling wat te praten. Maar deze groepen waren geïnteresseerd en dat werkt lekker moet ik zeggen. Ik leer er steeds meer Duitse woorden van en verheug me al weer op vanmiddag. Dan is er ook weer een Duitse rondleiding.
De komende week doen we het rustig aan. We gaan wellicht even naar de Slochter jaarmarkt op woensdag en donderdag ga ik op bezoek bij oude collega Enna waar Riepma en Jantje ook komen daar hebben we een gezellig middag. Zaterdag gaan we naar het Groninger museum wat in het teken staat van de PLOEG.
Afbeeldingsresultaat voor de ploeg schilderijenAfbeeldingsresultaat voor de ploeg schilderijen
Dat is de kunstenaars groep uit Groningen die momenteel overal in de provincie exposeren maar vooral in het Groninger museum.
En dan is het al weer zondag en gaan we naar de voorstelling van de Stormruiters in Leeuwarden.
Daar kijk ik naar uit.
Ik wens jullie allemaal een fijne week toe. en sluit af met een toepasselijk muziekje van de Kilima Hawaians Er hangt een Paarden hoofdstel aan de muur.

Geen opmerkingen: