zondag 22 juli 2018

warm en rust

zondag 22 juli 2018 
Warm en rust is de titel van vandaag.
Afbeeldingsresultaat voor hittegolf op komst 2018
Er wordt een hitte golf verwacht hier in Nederland.
Dat is toch even wennen......we hebben al weken droog en warm weer. We beginnen al te wennen maar een aantal dagen boven de 30 graden dat wordt volop gebruik maken van de airco. Hij staat dan ook dag en nacht aan en ik moet zeggen dat doet goed.
Afbeeldingsresultaat voor airco
Ben blij dat we hem hebben.
Het was de afgelopen week best wel lekker weer......aangename temperaturen en een fris windje er bij. Maar als er zo´n warme wind komt is het overal door en door warm. En daarbij komt dat alles snel uitdroogt. De hortensia´s zijn totaal aan het verdrogen en er zijn een paar struiken bij die ik wel weg kan doen.......die hebben het loodje gelegd. En sproeien is geen optie. Vandaag ga ik wel wat water geven aan de appelboompjes want anders gaan die ook dood.
Verder moeten we ons lot maar dragen. Het is niet anders. Dit zal de toekomst worden volgens sommige wetenschappers. Dit is het gevolg van de klimaat verandering. We zullen zien. Die wetenschapper daar in Amerika zegt daar niet in te geloven.....maar die geloof ik allang niet meer. Dus afwachten en zien wat de toekomst brengt. Ik pak mijn boek er weer bij en ga verder lezen.
De titel....WOUDBLOEM..... Spannend een thriller over een aardbeving in Woudbloem met alle gevolgen van dien. De corruptie en bedreigingen......het is verschrikkelijk. Maar het mag dan fictie zijn het komt volgens mij aardig in de buurt van de werkelijkheid.
Ebook - WoudbloemMooi om te lezen....lekker makkelijk. Maar wel verschrikkelijk wat er allemaal gebeurt.
De afgelopen week hebben we een aantal bezoeken gebracht en zijn we gisteravond uit eten geweest bij de Rode Loper in Stadskanaal.
Afbeeldingsresultaat voor rode loper stadskanaal
Gerelateerde afbeelding
Het is een buffet restaurant en het was daar goed toeven. Wel druk maar we hadden een mooie plek en hebben genoten.
De komende week gaan we het ondanks de warmte druk krijgen. Maandag de verjaardag van Janny 73 wordt ze en dat gaan we de hele dag vieren.
Woensdag ga ik naar de kapper en donderdag heb ik een gesprek met de directeur van de Borg.
Heb in een mail een paar opmerkingen gemaakt en wat zaken aangekaart en hopelijk geeft ze uitleg.
Vrijdagmiddag en zaterdag werk ik en dan is het al weer zondag en tijd voor een nieuwe blog.
Zo vliegt de tijd voorbij. Ik wens jullie allemaal weer een fijne week toe en doe het rustig aan.
Groetjes.
Ik sluit af met Querer cirque du soleil van Francesca Gagnon.

Geen opmerkingen: