zondag 29 juli 2018

RUST

zondag 29 juli 
Afbeeldingsresultaat voor luieren in de tuin
Rust dat is de titel voor vandaag. En dat kunnen we ook wel gebruiken in deze tijd van ongewone hitte hier in Nederland. Niet te veel inspanning en lekker een drankje er bij dan is het wel vol te houden. Heb een aantal dagdelen gewerkt in en om de borg en dan is dat vrijwilligerswerk maar je hebt wel verplichtingen natuurlijk, maar dan heb ik wel te doen met die bouwvakkers en andere mensen die voor hun beroep buiten moeten zijn. Snik heet is het. Maar goed vanochtend was het al een heel stuk afgekoeld en het beloofd de komende week ook wat minder warm te worden.
De droogte slaat hier in de tuin flink toe. Sommige planten sterven af en ik betwijfel of die het overleven. De natuur kan veel hebben maar in dit geval twijfel ik daar aan. Palmbomen poten lijkt het devies maar dat doe ik toch ook maar niet. Rustig afwachten en dan t.z.t. een plan maken wat te gaan doen. Hopelijk schrijf ik nog lang een blog en zal t.z.t. wel blijken wat het wordt.

Afbeeldingsresultaat voor verdroogde hortensiaAfbeeldingsresultaat voor verdroogd gras
Het gesprek met de directeur heeft de afgelopen week weer helderheid gegeven en ik kan weer verder.
Heb de afgelopen week best wel veel gedaan. Heb donderdag voor het eerst een rondleiding verzorgd door het bos. Een groep van 40 personen is door een collega en mij rondgeleid en ik moet zeggen dat ik er weer veel van geleerd heb en ik het leuk vond om te doen.
Als het warm is dan moeten de schapen geschoren worden. Heb voor de TV gezien dat ze hier en daar de schapen voor de tweede keer gingen scheren. Nou dit schaap is woensdag geschoten en het is nu weer lekker koel. Maandag j.l. hebben we de hele dag de verjaardag van Janny gevierd en hebben daar waar gewenst en soms noodzakelijk de handen uit de mouwen gestoken. Verder hebben we veel in de kamer gezeten waar de airco heeft gezorgd voor een aangename temperatuur. Ook 's nachts was het heerlijk om toch even onder het dekbed te kruipen en wakker te worden met een koude neus.
Maar als ik dan mensen hoor die het 40 graden op de slaapkamer hebben, dan beklaag ik hun wel.
De komende week moet ik wat administratieve handelingen verrichten en gaan we vrijdag de hele dag naar Wildlands in Emmen. Een dagje uit met een neef van Max en zijn vrouw.
Dat wordt gezellig en Fokke is vrijwilliger bij de dierentuin dus die weet ook veel te vertellen denk ik en kan ons dingen laten zien waar je als gewone bezoeker aan voorbij loopt denk ik. Ik verheug me er op.
Afbeeldingsresultaat voor wildlands emmen

Afbeeldingsresultaat voor wildlands emmen
Dit is vrijdag a.s. maar eerst moeten we de week nog door met wat aangenamer weer en wat werkzaamheden in de tuin. Er moet gesnoeid worden en dat gaan we dan ook aanpakken.
Een fijne week toegewenst en tot volgende week zondag met een verhaal over onze belevenissen in de dierentuin van Emmen........WILDLANDS.
Ik sluit af met een muziek dat me aan warme oorden doet denken. Ik kan er helemaal bij weg dromen.
Moola Manta   van Karunesh.

Geen opmerkingen: