zondag 8 juli 2018

Druk

zondag 8 juli 2018
Druk ja dat was het de afgelopen week. Onze fietstocht maar even opgeschoven en eerst alle zaken afgehandeld die gebeuren moesten. Eerst maandagochtend gezellig koffie gedronken bij mevrouw Riepma en daar zijn we op de fiets naar toe gegaan. Op de terugweg langs het Schildmeer gereden en door het mooie natuurgebied het Roegwold.

Gerelateerde afbeelding
Afbeeldingsresultaat voor roegwold
Dinsdag moest ik voor controle naar de tandarts.
Ben nog geen 5 minuten binnen geweest. Compliment gehad dat ik mijn gebit zo schoon had, geen gaatjes en dat is heel bijzonder geen tandsteen. Komt zeker dat we een waterontharder hebben en ik andere tandpasta ben gaan gebruiken. Dat is trouwens wel heel vervelend spul. Als ik gepoetst heb krijg ik na een poosje allerlei slierten in de mond. Eerst dacht ik dat het inbeelding was maar na een paar keer heb ik het echt gevoeld en ontdekt. Merkwaardig maar het is zo. Nog maar eens even aanzien. 's middags zijn we naar de notaris geweest om onze levenstestamenten te ondertekenen. Dat is dan ook weer gebeurt en de rekening die direct werd gepresenteerd is inmiddels ook al weer betaald.
Woensdagochtend zijn we op tijd opgestaan en met de bus naar het UMCG gegaan. Max moest voor een jaarlijkse controle daar al om 8.45 uur zijn. Dat is wel ideaal met de bus. In Kolham instappen en binnen 20 minuten sta je voor de ingang van het UMCG. We waren ruim op tijd, maar geen nood we werden gelijk geholpen en rond 10 uur waren we weer thuis en zaten we aan de koffie met een goed gevoel. Alles was goed en Max gaat nu in het vervolg gecontroleerd worden door de huisarts.
Donderdag hebben we een fietstocht gemaakt en zijn we in Haren naar het kerkhof geweest om het graf van Max zijn ouders even te verzorgen. Na afloop een kop thee gedronken bij Intermezzo en toen weer terug. 
Afbeeldingsresultaat voor intermezzo
Vrijdag met Janny naar Groningen geweest om een waterornament te kopen.
We zijn naar drie winkels geweest en uiteindelijk geslaagd bij de winkel waar we het eerst hebben gekeken.
Een mooi ornament en die gaan we volgende week woensdag installeren.
En dan is het al weer zaterdag. We hebben het huis even een goede beurt gegeven en alles even grondig gesopt. Vervolgens zijn we op de fiets naar het winkelcentrum gereden om een boek te kopen. We hadden nog steeds een oude VVV bon liggen en die vervallen binnenkort dus maar een boek gekocht. Het is WOUDBLOEM geworden. Een boek over de aardbevingsproblemen hier in de regio. Geschreven door Frans Hempen in de vorm van een thriller. Het schijnt dat je hem in één keer uitleest. Dat zal mij wel niet lukken, maar gelezen wordt hij.
Eens wat anders dan het geneuzel in Den Haag. Daar weten ze niet hoe ze ons aan het lijntje moeten houden. Ik hoop dat binnenkort de pleuris uitbreekt. Het is toch schandalig hoe het gaat. Voor 1 juli zou er een beslissing worden genomen. Nou dat kan nog niet, dus beginnen ze te gooien met allerlei cijfers en weten ze het ook niet meer. Gaan ze eerst 8 weken op reces en dan moet de boel opgestart worden en geven ze ook nog eens de schuld aan Aalders dat die niet goed gefunctioneerd heeft. Het is werkelijk een beleid van Jan lik met het vestje.
Ik wil me er ook niet langer aan ergeren en ga vanmiddag weer heerlijk werken in de borg.
Dat is volgende week ook een aantal keren het geval. Daarmee ben ik dan ook het einde van dit blog.
Kijken of we de komende week wel de fietstocht door Duitsland gaan maken. Dat is een verrassing en dat laat ik de volgende week wel weten. Een fijne week wens ik jullie allemaal toe.
Ik sluit af met de gezangen van de Canto Gregoriano Salmos.

Geen opmerkingen: