zondag 27 mei 2018

druk

zondag 27 mei 2018
Druk ja dat kan een mens zich maken, 2e pinksterdag hebben we een stukje gefietst en is Janny op bezoek geweest. Er zijn ook mensen aan de deur geweest tijdens onze fietstocht want er stond een bezem naast de voordeur toen we terug kwamen. Wie....dat is nog steeds een verrassing.
Verder hebben we een gesprek gehad met een medewerkster van de bank over ons toekomstplan. Het zag er goed uit alleen werd ons heel nadrukkelijk op het hart gedrukt om een levenstestament te gaan opstellen. Dat gaan we dan ook doen. De afspraak met de notaris is al gemaakt. Afbeeldingsresultaat voor levenstestament
Dinsdag avond zijn we op bezoek geweest bij Lini en zoals altijd heel veel te vertellen en gezellig.
Woensdagochtend was het tijd om de borg in de bloemen te zetten samen met Bea. Daarbij was me gevraagd of ik nog wilde helpen een groep kleuters rond te leiden. En dat was ook weer een ervaring er bij. Op een bepaald moment hingen ze aan mijn benen en kon ik haast niet meer vooruit. Wel heel leuk om te doen. Op donderdagochtend kwam Riepma op bezoek en ik neem mijn petje af. Een vrouw van 92 in haar auto komt even koffie drinken. Heel gezellig en in de middag zijn wij op de fiets gestapt naar Groningen en hebben een bezoek gebracht aan dhr. Schneiders die al een lange tijd in een verpleeghuis verblijft. Na dat bezoek zijn we een stuk over de fietssnelweg van Groningen naar Assen gereden. Prachtig langs het Noord Willems kanaal. Het is klaar tot Haren en daarna zijn we weer over de vertrouwde wegen naar Kolham gereden, Met dit mooie weer wat ons gegeven is een lust om te fietsen. Vrijdagmiddag was het weer aan mij om met een aantal collegae de borg te bewaken en bezoekers tot hun dienst te zijn. Er waren twee huwelijken en dat geeft best veel drukte. Tevens werden er nog allerlei handelingen verricht voor de opening van de tentoonstelling die zaterdagmiddag geopend wordt. En ja dan is het zaterdagmiddag en zijn we bij die opening geweest. Een mooie tentoonstelling over drie eeuwen kinderen op de borg. Prachtige schilderijen en mooie foto's zijn tentoon gesteld en er is een kinderkamer ingericht in de borg. Veel te zien dus Max en ik gaan op de regenachtige dag eens goed kijken. De tentoonstelling is er nog tot 30 september dus we hebben nog even. Afbeeldingsresultaat voor drie eeuwen borgkinderen
Afbeeldingsresultaat voor drie eeuwen borgkinderen
Dan zijn we bij vandaag en het plan is om op de fiets naar Noordbroek te gaan daar is een festiviteit rond lekker eten en drinken. Lekker Noordbroek met veel optredens van allerlei muzikanten. Dat is volgens ons een bezoekje waard. Mocht het tegen vallen wie weet gaan we nog even een blik werpen in Heiligerlee waar het feit wordt herdacht dat daar 450 jaar geleden de slag plaats vond.
 Afbeeldingsresultaat voor slag bij heiligerlee 2018
Afbeeldingsresultaat voor slag bij heiligerlee 2018
En zo schieten we de nieuwe week in, Een week vol festiviteiten en allerlei belevenissen.
Met vele verrassingen. Voor nu wens ik jullie allemaal een hele gezellige week toe en hoop ik jullie volgende week weer te kunnen vertellen wat ik allemaal beleefd heb.
Ik sluit af met een mooie lied van Nana Mouskouri,,,,,A place in mij heart.  Ik sluit jullie allemaal in mijn hart als trouwe lezers van mijn blog en dank jullie bij deze voor alle mooie reacties die ik er op krijg. 

Geen opmerkingen: