zondag 3 juni 2018

Laat

zondag 3 juni 2018 
Laat.....ja dat is het......iedere zondag rond 8 uur probeer ik mijn blog klaar te hebben, maar helaas vandaag is het al 10 uur. Soms krijg ik een berichtje van mijn volgers waar hij blijft en dat ze zich ongerust maken. Wees maar gerust er is niets aan de hand.....nou met mij niet. Maar met de computer wel. Die deed hele rare dingen en ik wordt helemaal ziek van al die berichten over de privacywet. Ik klik ze allemaal weg, maar weet eigenlijk helemaal niet of dat wel goed is. De tijd zal het leren zullen we maar zeggen. Ik was bezig met de computer en een poosje later hield hij er mee op en bleef het beeldscherm zwart. Moest hem opstarten en wat ik ook deed ik kon hem niet reanimeren. Maar na veel vijven en zessen is het toch weer gelukt.
Afbeeldingsresultaat voor reanimeren van de computer
De afgelopen week stond in het teken van mijn verjaardag.
De voorpret, het feest zelf en de napret.
Maar eerst zondag. We hadden ons voorgenomen om op de fiets naar Noordbroek te gaan. Daar was een leuke manifestatie. Lekker Noordbroek.
Afbeeldingsresultaat voor lekker noordbroek
Het was mooi weer de zon scheen en wij op de fiets. Maar na een poosje zijn we een verkeerde weg ingeslagen en in plaats van Noordbroek kwamen we in Zuidbroek en zijn we daar op een terrasje gaan zitten om een ijsje te eten met een lekker glas drinken. Zo hebben wij lekker Zuidbroek beleefd in plaats van Noordbroek. We zijn ook niet meer naar Noordbroek gegaan en in plaats daarvan weer naar huis. Eigenlijk hebben we een week lang de airco aangehad en ik moet zeggen dat het heerlijk was. Ongeveer 20 graden in huis in plaats van die kleffe 30 graden en meer zoals het hier de afgelopen week is geweest. `s avonds voor we op bed gingen zetten we hem op 18 en was het heerlijk slapen. Maar tijdens mijn verjaardag woensdag hebben we de hele dag buiten gezeten.
De eerste visite kwam om 10 uur en de laatsten zijn rond 23.30 uur weer vertrokken.
Het was gezellig en ik ben dik verwend met allerlei berichten, bloemen, kaarten en cadeaus .
Het is wel een hele organisatie en voorwerk maar als het dan voorbij is kun je er ook tevreden op terug kijken. Dat er zoveel mensen zijn die aandacht aan je besteden, dat doet een mens goed.
foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.foto van Bert Twickler.
Er zaten vele kaarten bij die een extra boodschap inhielden zo ook die van Marleen. Mooi Zeeuws meisje er voor op en een mooie warme tekst. Bedankt allemaal maar vooral Marleen. Ze is één van mijn vaste volgers en hierbij doe ik de groeten terug.
Ons bezoek aan de notaris is goed verlopen. We hebben een gesprek gehad van een uur en daarbij allerlei zaken doorgenomen die hij kan en mag uitwerken. Het kost wat maar dan heb je ook wat zullen we maar zeggen.
Verder hebben we deze week niet zo veel gedaan. Het was voorbereiden voor de verjaardag en het weer afwerken van de verjaardag. Maar vooral ook bijkomen van de verjaardag. Je merkt toch dat je ouder wordt en dat zo´n dag meer van je vraagt dan een aantal jaren geleden.
Maar ik ben blij dat we het nog kunnen.
Wel heb ik me voorgenomen om de verjaardag van Max en mij vanaf dit jaar in één keer te vieren.
Voor het bezoek is het prettiger denk ik en voor ons zelf ook. Want Max is 14 juni jarig en dat betekent dat we alles binnen 15 dagen weer over doen.
Maar goed dit moet nog in het huiskamer overleg worden besproken.
Afbeeldingsresultaat voor huiskameroverleg
De komende week is het ook een drukke week voor mij.
Dinsdag moet ik een nieuwe ID kaart aanvragen. In onze nieuwe gemeente gaat dit nu volgens afspraak en ik moet er om 11.45 uur zijn. Heb nog pasfoto´s liggen en volgens mij zijn die nog bruikbaar. Ik hoop dat de ambtenaar er ook zo over denkt. Woensdag ga ik een dagje naar Ermelo waar Wiebe woont en Ellen, Marinka en ik gaan hem daar bezoeken. Wiebe laat ons Ermelo zien en heeft al gewaarschuwd trek goede wandelschoenen aan. We vertrekken met de trein uit Groningen om 9.48 uur en hopen dan rond half twaalf in Ermelo te zijn. Wat een verrassing zal Wiebe voor ons in petto hebben.

Afbeeldingsresultaat voor ermelo
En dan is het al weer donderdag. Een gezellig dagje met Enna, Jantje en mevrouw Riepma. We beginnen de dag bij ons. Daar gaan we in ieder geval even gezellig koffie drinken en dan gaan we op stap....waar naar toe? Dat zal geheel van onze stemming en het weer af hangen. In ieder geval wilden we een bezoek brengen aan Smeerling.
Daar gaan we wellicht thee drinken met arretjes cake.
Afbeeldingsresultaat voor smeerling theeschenkerij
Als je goed kijkt dan zie je ons al zitten. Hopelijk hebben van dit mooie weer.
Afbeeldingsresultaat voor arretjescake
Het beloofd in ieder geval een gezellige dag te worden.
En dan komt het dagelijkse werk en de boodschappen weer om de hoek kijken. Afbeeldingsresultaat voor terschellingen
Tevens treffen we de voorbereidingen voor ons weekje weg naar Terschelling
We willen eens kijken en proeven wat Oerol is.
Afbeeldingsresultaat voor oerol 2018
Maar voor dit alles gaat spelen eerst nog een week genieten van alle activiteiten en dan de verjaardag van Max.
Ik sluit toch maar af met een mooi lied over Terschelling.

Rob Janszen....met Terschelling.



Geen opmerkingen: