zondag 4 februari 2018

nieuwe bezems vegen schoon

zondag 4 februari 2018
Ik kon niet anders dan het spreekwoord gebruiken "nieuwe bezems vegen schoon"/
Waarom? Om die Wiebes die zo zijn best doet en vervolgens .....let op mijn woorden er ook niets van bakt. Afbeeldingsresultaat voor wiebes
Wij hier in Groningen worden allemaal aan het lijntje gehouden. Ik ben er zo boos over dat ik ook een brief heb gestuurd naar de Koning. Ik zou het niet meer dan normaal vinden dat het predicaat Koninklijk van Shell wordt afgepakt na alles wat die organisatie heeft gedaan. Ben heel benieuwd of ik er antwoord op krijg.
De boeren zijn naar Den Haag gegaan met tractoren en werden tegen gehouden. Maar het had wel de volle aandacht op TV,,,,in de media. Volgens mij moeten wij met elkaar naar Den Haag......optochten organiseren en de tweede en eerste kamer bezetten. Allerlei acties organiseren. We moeten ons niet langer aan het lijntje laten houden. Een nieuw protocol moest er komen. Maar volgens Rutte lag het aan het noorden dat die er nog niet was. Even later moest hij zoals gewoonlijk zijn woorden weer intrekken en lag het aan de formatie.......als ze ballen hadden gehad dan hadden ze er tijdens de formatie over gesproken en er afspraken over gemaakt. Maar nee het was niet belangrijk genoeg. Dat kinderen het Wilhelmus moeten gaan zingen was veel belangrijker. Ze zullen er nog wel achter komen als de schades straks naar boven komen. Maar dat gaat nog wel even duren. Er moet weer van alles worden opgetuigd en voor dat klaar is zijn we wel even weer verder en dat is ook de bedoeling.
Het is droevig zoals het gaat.

Rutte: 'We hebben niet stiekem de gaswinning nog even verhoogd'

Minister-president Mark Rutte ontkent dat de gaswinning in onze provincie begin 2013 bewust is verhoogd. 'Er zijn fouten gemaakt, maar het idee van 'laat maar lopen', dat is niet waar.'
 Die Rutte ook weer met zijn geleuter dat plotseling de gaskraan was open gegaan in 2012 en 2013. Nou dat is toch een geneuzel van niets. De gaskraan dicht in Loppersum? Wie kan dat controleren? Niemand en die het wel kunnen krijgen vast een zwijgplicht opgelegd. De gaskraan gaat hier vast vele malen verder open en je kunt er op wachten wij gaan weer beven hier. De eerste bevingen waren er al weer in Siddeburen.
Genoeg hier over....ik heb weinig goeds over voor deze regering. Dat zal duidelijk zijn.
 Afbeeldingsresultaat voor aardgaswinning
De afgelopen week waren er hele leuke dingen. Zoals ik vorige week al aangaf stond er veel te gebeuren. De middag werken in de borg was heel leuk. Een jongen was met zijn klas in de borg geweest en had nu zijn ouders meegebracht en kon ze alles vertellen zei hij. Geweldig om te zien hoe hij dat deed. Samen met zijn zus, vader en moeder zijn ze ruim 2 uur in de borg geweest.
Koffie drinken bij Mevrouw Riepma was ook gezellig zoals altijd en na afloop hebben we bij de overbuurman wat kleiaardappels gekocht. Vervolgens nog gewinkeld in Siddeburen bij de Plus en zo weer naar huis. Dinsdag moest de auto naar de garage voor zijn jaarlijkse beurt en dat viel me wat tegen. Ruim 400 euro heeft het gekost. Met een ontregelde auto. Het licht deed het niet meer automatisch en daar wen je toch aan. Er kwamen allerlei geluiden en lichtjes naar voren. Maar goed met het instructieboekje bij de hand is alles weer rustig en kunnen we weer lekker rijden.
Dat hebben we 's middags dan ook gedaan het was heerlijk weer en we zijn, naar Zuidlaren gereden en hebben daar gewandeld en koffie gedronken bij bakker Feenstra. Woensdag heb ik de workshop van groei en bloei weer meegemaakt en het was deze keer best moeilijk. We moest in de hand schikken en dan niet als een korenschoof maar het moest recht. Was wel tevreden over het resultaat, maar ik moet nog wel oefenen.
 foto van Bert Twickler.
foto van Bert Twickler.
En zo hebben we vrijdagavond een heerlijk avondje beleefd met broer en schoonzus in Zuidlaren waar we heerlijk gegeten hebben. En daarmee gaan we een beetje de winter in. Zaterdagmorgen vielen de eerst sneeuwvlokken al. En de komende week beloofd veel meer winter. Dat moeten we dan maar nemen voor wat het is. Niet mijn voorkeur maar goed gelukkig kunnen we daar niets in veranderen.
De komende week is ook al weer aardig gevuld. Eerst een jaarvergadering van de VVE die ik als voorzitter toch goed moet voorbereiden. Woensdag naar de kapper en donderdagavond naar Hooghalen om de voorbereidingen te treffen voor de Paasfair bij de borg. En dan is het al weer weekeinde met een nieuwe blog en een nieuwe week voor de deur. En volgens mij carnaval.
Dat komt dan ook goed uit want hier is een prachtig carnavalslied ontwikkeld en ik hoop dat het een grote hit wordt. Ik zal proberen of ik hem hier kan laten horen.
Het Groningskoningslied.
Ik wens jullie veel plezier. De groetjes.

Geen opmerkingen: