zondag 11 februari 2018

carnaval

zondag 11 februari 2018
Carnaval ja het is al weer een paar dagen dat mensen uit hun dak gaan.
Afbeeldingsresultaat voor carnavalsoptocht 2018
Optochten en mensen die heel mooi maar soms ook bijzonder zijn uitgedost.
Afbeeldingsresultaat voor carnavalsoptocht 2018
De prinsAfbeeldingsresultaat voor prins carnaval 2018
De prins heeft het maar druk in deze dagen.
Wij gaan naar wat rustiger oorden. We gaan naar Vlieland. Dat mooie eiland even bezoeken.
Afbeeldingsresultaat voor vlieland
Hotel Doniastate is het deze keer geworden.
Afbeeldingsresultaat voor hotel doniastate vlieland
Tussen de Waddenzee en de Noordzee in.
Verder begint a.s. woensdag de vastentijd. Met het traditionele askruisje wat ik vroeger altijd een heel bijzondere gebeurtenis vond. We maakten er vaak een wedstrijd van wie hem het langst op zijn/haar voorhoofd kon laten zitten.
As woensdag een bijzondere dag het begin van de 40 dagen tijd. Vasten.
Afbeeldingsresultaat voor aswoensdag 2018
Afbeeldingsresultaat voor vastentijd 2018
Het is een goede voorbereiding op Pasen. Ik zal me veel bezig houden met de Paas fair rond de borg de komende tijd. De afgelopen week heb ik samen met drie dames de terrein versiering uitgezet en de voorbereidingen daar omtrent kunnen ook beginnen.
Een klein voorproefje........
Het staat in het teken van de eetbare tuin. Afbeeldingsresultaat voor rijk gedekte tafel.
We maken er met elkaar op goede vrijdag wat moois van. Op tweede paasdag .....maandag 2 april zijn jullie allemaal welkom om te zien wat we er van gemaakt hebben en ook om lekker te genieten van hopelijk mooi weer en lekkere dingen. Ook voor de kinderen zijn er erg leuke attracties in de maak.
Het wordt weer genieten volgens mij.
Afbeeldingsresultaat voor etagere.gevuld
Dit was het eerst weer, ik hoop dat jullie er ook zin in krijgen.
Ik sluit af met jullie een fijne week toe te wensen en een muziekje wat wel past bij de vastentijd.
Music of Cathedrals het zijn allemaal Cregorian Chants.
Als je het vol houdt drie uur lang.  Groetjes.


Geen opmerkingen: