zondag 27 november 2016

Het is goed

zondag 27 november 2016 
Het is goed.....zeg dat wel. We horen niet anders en ons gevoel zegt dit kan niet, maar als zij dat denken dan laten we hun er bij. Het gaat in dit geval over de broer van Max en zijn vrouw.
Gistermiddag heb ik een rondleiding verzorgd in de Fraeylemaborg en is Max even op bezoek geweest. En alles was prima. En dan moet je het daar maar bij laten.
De afgelopen week was druk en hectisch. Maandagmorgen bezoek gehad van de installateur voor nieuwe kranen en een waterontharder. Om 13 uur naar het crematorium in Assen en daar de crematie plechtigheid van mevrouw Takx bijgewoond. Vervolgens weer naar huis en gewerkt aan de afhandeling van een schade in het appartementengebouw in Gasselte. Met alle gevolgen van dien.
Dit gaat de komende weken nog wel wat tijd vergen. Maar goed ik stort me er in en zal de schade op de buren verhalen. De afloop zal zo rond de jaarwisseling zijn denk ik.
De maand december alles op een laag pitje gezet voor wat betreft het werken bij de Fraeylemaborg.
Help wel mee om alles in kerstpracht te zetten en daar begin ik a.s. dinsdag al mee.
Afbeeldingsresultaat voor gedroogde berenklauw kopen
We gaan berenklauw die gedroogd is bewerken met zilverkleur en alvast op lengte maken om te gaan gebruiken in de kerststukken die we gaan maken. We...Bea en ik hebben steeds meer ruimtes die we gaan inrichten. Inmiddels zijn het er volgens mij 5 of 6 . Maar we vinden het allebei leuk en dus zetten we ons de komende dagen schrap.
Afbeeldingsresultaat voor kerstversiering 2016Gerelateerde afbeelding
Afbeeldingsresultaat voor girlande weihnachten
Afbeeldingsresultaat voor kerstboom
We moeten nog wat inspiratie op doen maar zijn bijna klaar met onze plannen. De materialen zijn al bijna ingekocht dus we kunnen volgende week flink aan de slag. Moet ook want het moet 10 december klaar zijn.
Verder gaan we de komende week wat uitjes plannen en op visite en krijgen we bezoek.
Maandag gaan we naar een congres in Nieuwegein van het VVE belang een organisatie waar we als VVE lid van zijn en die ons een mooi programma aanbied op het jaarcongres. Onder andere Gerdi Verbeet komt ons vertellen dat je gebruik moet maken van elkaars capaciteiten. Ik verheug me er op. Vond haar altijd een geweldig kamer voorzitter en ze heeft nu vast weer iets goeds te vertellen.
Daarnaast gaan we de tuin verder winter klaar maken en hier en daar nog wat plantjes poten.
Dus weer genoeg te doen in huize Twickler/Brink.
Ik wens jullie ook een welbestede week toe en maak je niet te druk.
Groetjes en tot volgende week. O. ja de Waterontharder wordt binnenkort geïnstalleerd. Volgende week meer.
Ik sluit af met een bombastisch stukje muziek.
De IMPERIAL FANFARES die gecomponeerd zijn door diverse componisten.

2 opmerkingen:

Leonoor zei

Een VvE uitstapje? Dat is ook niet al te vaak voorkomend lijkt mij... Wel leuk dat het zo georganiseerd kan worden!

pelgrim zei

Leonoor, Wij zijn als VVE lid van VVE Belang en dat is een organisatie die het hele jaar door allerlei activiteiten organiseert. Eén daarvan is het jaarlijkse congres in Nieuwegein waar je veel informatie vandaan kunt halen. Geweldige organisatie.
Groeten en bedankt voor je reactie.