zondag 13 november 2016

regels en wetten

zondag 13 november 2016
Regels en wetten, daar hangt de wereld van aan elkaar. Soms zou je de regels en wetten aan de kant willen schuiven. Sommige mensen denken dat dit kan en gaan op zoek naar een andere wereld.
Het programma IK VERTREK  is daar een voorbeeld van. Het is allemaal niks in Nederland en hun land waar ze heen gaan is allemaal veel beter,  maar ja als ze definitief geland zijn blijken daar ook regels en wetten te gelden. Ach en wees eerlijk het is maar goed ook. Als er geen verkeersregels waren zou het een chaos worden op de weg. En als je de regels goed kent loopt alles prima.
Maar ja dat laatste is in het verkeer goed, want anders had je je rijbewijs niet gehaald. Maar de andere regels in de maatschappij zijn niet allemaal helder en duidelijk. Zo had ik de afgelopen week een bijzonder iets. Als voorzitter van een VVE belde een bewoner mij op dat er iets raars gaande was met een scheidingsmuur op de erfscheiding. Nadat ik een kijkje was gaan nemen bleek dat de buren op de erfscheiding jaren geleden bomen hadden geplant en dat die bomen nu de muur omver drukken.
O wat ben ik dan blij met Google. Dus erfscheiding ingetoetst en al gauw kwam ik op wetboek 5 artikel 42 en was de conclusie snel getrokken de bomen moeten weg. Ze moeten minstens 2 meter uit de erfscheiding worden geplant. Dus dit aan de buren medegedeeld en nu is het afwachten wanneer ze actie gaan ondernemen. Heb ze de tijd gegeven tot eind april 2017. Morgen ga ik met de aannemer een schadeherstelrapport opmaken en die hun ook nog aanbieden.
Ja het zijn regels en zolang het kan kan het, want we hebben ze al vaak gewaarschuwd maar helaas zonder resultaat en dan nu is het een aanzegging met alle gevolgen van dien. Het bestuur heeft er nu werk van om alles in goede banen te leiding........maar ja daarvoor zijn we bestuur.

Maar dan het andere, wat heel veel tijd vergt.

De toestand van Max zijn broer.
We zijn er bijna de hele dag mee bezig, is het niet met het naar het ziekenhuis gaan dan wel met het er over nadenken. Allerlei vragen komen op je af. Waarschijnlijk wordt het dinsdag duidelijk waar hij naar toe kan.
Zijn toestand is zo dat hij niet naar huis kan en ergens naar een gesloten situatie moet. Daar is men nu naar op zoek. Hopelijk wat dicht in de buurt van zijn woonplaats zodat zijn vrouw er even naar toe kan maar dat kon niet gegarandeerd worden. Het kan best zo zijn dat hij op 50 kilometer afstand ergens geplaatst wordt. En dan heeft zijn vrouw geen rijbewijs en ze durft/kan niet met de bus of een taxi. Dit stelt ons weer voor veel vragen.
In zulke situaties vervloek ik regels en wetten en wou ik dat ik wat meer kennis van de wet en regelgeving had.
Een ziekenhuis die nog geen diagnose heeft kan toch ook niet iemand indiceren voor een bepaalde setting lijkt me.
Maar daar ga ik me maar eens in verdiepen de komende dagen zodat we iets meer kennis hebben van de regelgeving voor dinsdag.
En zo worstelen we maar door. 


Vechten tegen verdriet

Verdriet kent er de talloze lagen
Zinloos is het naar het hoe en
waarom te vragen
Soms, onverwachts, komt het
boven drijven
Je vermant jezelf, het kan en mag
dan niet blijven.

Natuurlijk is het er echt nog wel
maar je verzet je ertegen heel snel
De dagelijkse dingen zijn er óók
die op je wachten, ja vaak wel de
ergste pijn verzachten.

De komende week alles maar even op een laag pitje gezet om me geheel te kunnen concentreren op deze ellendig situatie. 

Afbeeldingsresultaat voor verdriet

Ik sluit af met mooie muziek van Chopin....dit brengt mij rust. Ik hoop jullie ook. 
Groetjes en een fijne week toegewenst. 


Geen opmerkingen: