zondag 20 november 2016

het kan verkeren

zondag 20 november 2016
We zijn iedere dag op bezoek geweest bij de broer van Max en het resultaat van alle overleggen is dat er geen plek voor hem is en hij maandag weer naar huis gaat. Hij blij zijn vrouw blij en wij nemen afstand want dit gaat niet goed. Maar de tijd zal het leren.
Max en ik gaan onze zinnen verzetten en maken plannen voor wat uitstapjes en bezoekjes en proberen voor zo lang dat gaat de zaak los te laten.
Zo was ons neefje Stijn jarig en zijn we bij hem op verjaardag geweest.
Al weer 3 jaar.

We hebben hem een brandweer auto gegeven en die viel erg in de smaak.
Zaterdagmorgen zijn we naar Scheemda geweest daar wordt het nieuwe ziekenhuis gebouw die in de plaats komt van het Ziekenhuis in Winschoten waar ik 65 jaar geleden geboren ben en het Ziekenhuis in Delfzijl waar ik nogal wat voetstappen heb liggen in verband met mijn werk bij GGZ Groningen.
Dit is een schitterend ziekenhuis in wording. Er staat al heel wat maar er moet ook nog heel veel gebeuren. Het hoogste punt wordt binnenkort bereikt en de afbouw kan dan beginnen. Als alles volgens de planning verloopt dan wordt het in 2018 in gebruik genomen.
De hoofdingang

vervolgens een aantal sfeer impressies.








De opzichter heeft alles goed gekeurd. De bouw kan doorgaan.
Wat hebben we verder nog gedaan? Ik heb nog gewerkt in de borg, nog een bestuursvergadering gehad van de begrafenisvereniging en we zijn nog gezellig op bezoek geweest bij Mevrouw Riepma.
Vorige week zondag zijn we nog op verjaardag visite geweest bij een goede kennis. Zo vliegt de week weer voorbij. Voor de komende week heb ik alles op een laag pitje gezet en gaan we ons toeleggen op de tuin om die winter klaar te maken en op de mogelijke aanschaf van een water ontkalker. Onze kranen hebben het begeven na 15 jaar gebruik en ik blijf maar heen en weer aan het gaan met ontkalkingsmiddel het is verschrikkelijk zo hard het water hier is. Daar moet een einde aan komen en ik ben benieuwd wat dit gaat kosten. Maandagochtend om 10 uur komt de mogelijke leverancier.
Die kan trouwens niet lang blijven want om 13 uur moet en wil ik in het crematorium in Assen zijn om de laatste eer te bewijzen aan iemand. Zo raakt zo langzamerhand de week wel weer vol.
Plannen genoeg en geen tijd om stil te zitten.
 . Afbeeldingsresultaat voor ommelander ziekenhuis scheemda
Kijk zo ziet de tekening er uit van het ziekenhuis in Scheemda.
Kan niet wachten om de open dag te bezoeken. Zulke bouwwerken trekken mij om de bouw en de innovatieve dingen die worden toegepast.
Het was weer een drukke intensieve week. Ik wens jullie allemaal een week toe met veel uitdagingen en hoop dat jullie volgende week even weer kijken naar het volgende blog. Marleen bedankt voor de reactie. Groetjes allemaal.
Het is lang geleden, maar ik sluit deze keer af met een stuk gregoriaanse muziek.


Geen opmerkingen: