zondag 21 augustus 2016

mooi weer

zondag 21 augustus 2016 
Wat is het toch mooi weer geweest de afgelopen week en de voorspellingen zijn ook voor de komende week prachtig met vandaag een dip. We zullen zien.
De Olympische spelen zijn na vanavond voorbij en dan kunnen we nog kijken naar de Paralympics en natuurlijk naar voetbal, want dat is ook weer begonnen. Ik geef daar niet veel om, maar Max en ik zijn begonnen aan een spel op de computer en dat vind ik wel leuk. De coach van het jaar heet het en we staan boven aan. Dit is nog maar het begin, maar we hebben een goed team samengesteld geloof ik. Kijken hoe het na vandaag gaat.
We hebben dinsdag een mooie dagtocht gemaakt naar Duitsland. Had ooit van Inneke een oud collega een folder gekregen van Slot Anholt in Isselburg en we wilden eens een flinke rit maken met de auto.
Over de autobaan heen en door Nederland weer terug.
Wat is dit een prachtig slot.




Een deel van het slot is bewoond door de graaf met zijn familie.....Graaf Zalm to Zalm en een deel is hotel met een restaurant. We hebben even lekker thee gedronken met een heerlijk stukje taart er bij.
Vervolgens zijn we weer verder gereden en soms door Nederland en dan weer een stukje door Duitsland om via allerlei mooie wegen in Ommen uit te komen waar we wat gegeten hebben om dan weer huiswaarts te keren. Een prachtige dag.
Donderdag hebben we een heerlijke wandeling gemaakt door het natuurgebied achter ons huis.'
't Roegwold. Prachtig om daar te lopen en vooral met dat mooie weer.
 



Vrijdag gezellig koffie gedronken bij Dick en Enna en daar flink verwend met heerlijke boontjes en een mooi bosje bloemen. Dat is ook genieten en we hebben ook nog wat bontjes in de vriezer kunnen maken. 
Zaterdag mocht ik een rondleiding verzorgen voor 15 mensen in de borg en dat was ook gezellig en leuk. Soms kunnen bezoekers je ook leuke dingen vertellen over de borg en daar leer je weer van.
Het was druk er komen heel veel mensen op de follys af en ze zijn bijna allemaal heel positief.

De hazelnoot

Er zijn er 10 stuks en ze zijn allemaal even mooi.
Vandaag een rustige dag en qua weer zal het iets minder zijn. Kan ik weer verder met mijn boek over Abt Emo. Ben al heel dicht bij Rome.......nu in de stad San Gimignano.....
In het boek wordt een andere uitleg gegeven dan toen ik er een keer was.
Toen is me verteld dat de bewoners elkaar de loef af wilden steken met wie heeft de hoogste toren.
In het boek staat dat het ging om verdedigingswerken ik weet het niet wat ik moet geloven het was toen ik er was wel een indrukwekkende stad.

En zo gaan we rustig de nieuwe week in
Morgen komt Stella om mijn fiets te repareren en dan kunnen we weer op de fiets de wijde wereld in. Dinsdagmiddag gaan we op visite woensdagmorgen krijgen we visite en dan is het tijd om wat in en om het huis te doen. De week weer voorbij en zo gaat het maar door.
Ik wens jullie allemaal weer een fijne week toe en tot de volgende week.
Ik sluit af met Vivaldi Zijn compleet cello concert het duurt maar 4 uur. Hier kan ik van genieten tijdens het lezen van mijn boek over Abt Emo.


Geen opmerkingen: