zondag 28 augustus 2016

Hereford Runderen

zondag 28 augustus 2016 
Hereford runderen. Ze lopen bij ons naast het huis zo ongeveer een 70 stuks winter en zomer en zoals nu lopen er meer want ze hebben allemaal één of twee kalveren.
Afbeeldingsresultaat voor hereford runderen
De vorige week heb ik laten zien hoe mooi ze daar lopen en vervolgens zag ik een stukje op de TV wat er met deze pracht dieren gebeurt. Ze worden zorgvuldig uitgezocht en gaan vervolgens naar de slacht en dat vlees kun je kopen in de boerderijwinkel in Slochteren.
Afbeeldingsresultaat voor hereford runderen
Wij naar die boerderij winkel. Smaakvol Slochteren.

Afbeeldingsresultaat voor rollade
Daar dus een rollade en wat hamlappen gekocht. Je moet toch weten wat je eet en vooral wat er naast je huis loopt. Dit wordt volgens mij smullen.
Verder stond de afgelopen week in het teken van visite.
We hebben bezoek gehad en zijn diverse keren op bezoek geweest.
Vandaag viert onze buurman zijn 60e verjaardag en gaan we dus ook weer op bezoek.
Verder zal de komende week rustig verlopen zoals het er nu naar uit ziet en kunnen we wat mooie fietstochten maken hoop ik. De fiets is weer helemaal tip top dankzij Stella.
Het weer beloofd goed te worden en dat wordt dus er op uit. Zoals we ook de afgelopen week gedaan hebben. Heerlijk op tijd weg en rond 12 uur weer terug. Dan genieten op het terras.
Wat mij betreft dit weer nog maar een poosje volhouden. Het verveeld me nog niets.
De kinderen gaan weer naar de school en alles loopt weer zoals het hoort en wij hebben weer de ruimte. Het goedkope tarief doet binnenkort zijn intrede en dan wordt het tijd dat we wat leuke uitjes gaan maken. Het is nu de tijd om wat plannetjes te gaan maken.
Voorlopig gaan we nog wat visites afleggen, want we moeten onze contacten ook onderhouden.
Ik wens jullie een hele fijne week toe.
Ik lees op de kalender een spreuk en die slaat wel een beetje op de plannen.

WAAR JE OOK BENT HET ZIJN JE VRIENDEN DIE JE WERELD VORMEN. 

En zo is het ook.
Ter afsluiting een liedje van Lenny Kuhr...het is al lang geleden de titel is: Visite.
Ze zingt dit lied met de Les Poppys.

\

Geen opmerkingen: