zondag 24 januari 2016

verjaardag

zondag 24 januari 2016
De verjaardag van moeder....als ze nog geleefd had was ze vandaag.....89 jaar geworden.
Het overlijden komt altijd onverwacht en zo ook van mijn moeder......wordt je 's morgens heel vroeg gebeld door de verzorging dat ze was getroffen door een hartstilstand.....reanimatie was toegepast en ze was onderweg naar het ziekenhuis. Na 7 dagen en nachten is ze overleden op de intensive care en dat was maar goed ook. Wat een marteling en een toestanden. Gelukkig ben ik in de gelegenheid geweest om die dagen en nachten bij haar te zijn en dat heeft me heel goed gedaan in de verwerking van dit verlies. Je weet dat het zo gaat, maar toch. Mijn lieve oud collega Vera is de afgelopen week getroffen door het overlijden van haar oudste broer en dat komt dan wel heel dichtbij....dan weet je dat je in de generatie leeft die nu aan de beurt is om te overlijden. Het is de natuur, maar toch.....het komt hard aan. Ik zal veel aan haar denken in deze moeilijke dagen. Daarom nu een gedichtje voor alle mensen die overleden zijn.


Zo voelt het ook...ik zou ook zo graag nog even met mijn ouders willen praten en hun vertellen hoe gelukkig ik ben, maar ik hoop dat ze er iets van meekrijgen.
Vandaag gaan Max en ik even naar het kerkhof en ter gelegenheid van moeder haar verjaardag gaan we gezellig ergens een kopje koffie of thee drinken met iets lekkers. Toch nog even de verjaardag....waarschijnlijk in Smeerling......het theehuis even ons bezinnen.
ImageEen mooi plekje.
Op haar 80e verjaardag een feestje. De volgende maand wordt haar zus 80. Wat gaat de tijd snel. 

Was deze trap naar de hemel er maar om er even naar toe te kunnen, maar helaas ik heb hem nog niet gevonden. 
Het etentje met Max zijn broer en schoonzus is even uitgesteld in verband met de weersvooruitzichten en dat gaan nu 6 februari doen als het weer meewerkt. 
Woensdag was het bloemschikken door het weer ook bijna niet doorgegaan, maar het is wel gelukt en dit is het resultaat van mijn geknutsel geworden. 

Zo was hij vanochtend en hieronder hoe hij woensdagavond was.


De knoppen komen al flink uit. Het is wel lastig water geven, maar dat wend ook wel.
De komende week weer een aantal activiteiten. Een vergadering voorzitten van de begrafenisvereniging en woensdag lekker uit eten met een aantal oud collegae in Groningen een route door de stad en overal eten we een deel van het diner. Lijkt me leuk en spannend.
Het was zondag j.l. ook geweldig zoals de overburen de brunch verzorgd hadden. We hebben met elkaar genoten en zijn totaal verzadigd weer huiswaarts gegaan. Zo ook donderdag toen ik samen met Enna en mevrouw Riepma naar Jantje geweest zijn, waar we compleet in de watten gelegd zijn door Jantje met een heerlijke maaltijd. Ook daar kwamen we weer verzadigd weg. Als je dit zo op een rij zet, wat zijn er dan ook weer mooie dierbare momenten in je leven waar je weer op kunt verder leven. We proberen er weer een mooie week van te maken. Kijken of de garage ook door de bocht wil voor een nieuwe auto. Ze hebben ons een mooie prijs geboden, maar hij moet nog iets mooier.
Volgende week laat ik weten of het gelukt is.
Vera ik wens je veel sterkte met de uitvaart van je broer en met alles wat nog op je pad komt, weet dat ik aan je denk en met je meeleef.
Hierbij een mooi muziek stuk. Van Mozart het AVE VERUM CORPUS.

Geen opmerkingen: