zondag 17 januari 2016

sneeuw

zondag 17 januari 2016 
Het is winter in Kolham. Lang hebben we gedacht het komt niet meer, maar toch toen we gisteren wakker werden lag er een laag sneeuw van ongeveer 2 centimeter. Vorige week veel ijzel gehad, maar dan nu sneeuw. Na het schoonmaken van het pad ben ik maar eens een sneeuwpop gaan maken en ik moet zeggen het was leuk om te doen.

Het was super sneeuw het plakte goed en het was niet te koud om te doen.

Vanuit de keuken was dit het resultaat van de sneeuwruim actie.
Aan de andere kant van het huis was de sneeuw ongerept en zag het er zo uit.

Vervolgens zijn Max en ik gaan lopen en onderweg kwamen we langs het vluchtelingencentrum.
Het was mooi om te zien dat een echtpaar met hun kinderen zich kostelijk vermaakte in de sneeuw en verderop ze ook een sneeuwpop hadden gemaakt waar veel mee op de foto wilden.
Een sprankje vreugde voor die mensen en dat gun ik ze van harte.
Al die verhalen over vluchtelingen die als op sex beluste mensen door west Europa lopen en ons proberen uit te buiten. Waar meneer Wilders weer profijt van probeert te krijgen. Die mensen.....de vluchtelingen krijgen het erg zwaar de komende tijd. Maar ik las een artikel in de krant over een vluchtelingen echtpaar met hun kinderen waarvan één meervoudig gehandicapt die verbleven in de voormalige gevangenis in Hoogeveen. Toen ik het artikel gelezen had dacht ik bij mezelf. Direct op het vliegtuig met die man en laat hem maar in Damascus gaar koken in zijn sopje.
De ondankbare man die zo veel eisend was en ijskoud vertelde dat hij toch liever weer naar Damascus ging omdat het daar allemaal veel beter was. Meneer eiste een woning in Rotterdam want daar woonde meer familie en hij wilde wel een aangepaste woning. Wachten was voor hem geen optie. Dan denk ik ja wat wil je nou. Nee dan krijg ik ook even de behoefte om te roepen er uit met die man. Maar daar tegenover staat er vrij vaak een artikel in de krant over het leven in een vluchtelingen centrum in Groningen en daar kan ik van genieten.
De komende week......maandag even naar de tandarts voor controle.
 Ik denk dat het wel goed zit, maar we wachten af.
Woensdag weer bloemschikken met groei en bloei.
Het onderwerp is bollen zowel wat betreft de vormen als ook de voorjaarsbollen spelen een rol bij het maken van een ronde creatie. Ik ben benieuwd. Zal het zoiets worden?
Volgende week zal ik laten zien wat ik gemaakt heb.
Donderdag op bezoek bij Jantje in Baflo met mevrouw Riepma en Enna. Gezellig zoals altijd.
Vrijdagochtend werken in en bij de Fraeylemaborg en dan zaterdag uit eten.
Maar eerst vanochtend een brunch bij de overburen onze traditie nieuwjaarsvisite.

Gezellig om even weer bij te praten met iedereen en samen het nieuwe jaar in te luiden.
Dat doen we zaterdag ook want dan vieren we de verjaardag van schoonzus Janneke onder het genot van een etentje. Zo zie je maar weer we houden en maken het gezellig met elkaar.
Onze sneeuwpop zal er hopelijk nog wel even staan hoewel hij gisteravond al een beetje achterover begon te hangen. Vanmiddag misschien even een reparatie toepassen?



Afsluitend een liedje over een sneeuwpop. DE SNEEUWMAN
Een fijne week wens ik jullie toe. 

Geen opmerkingen: