zondag 7 juni 2015

zomer

zondag 7 juni 2015
De zomer is in aantocht en als het goed is dan schijnt nu de zon en hebben we een temperatuur die daar om deze tijd bij hoort. De meteorologen hebben nu de zomer en wij gewone stervelingen moeten nog even wachten tot 21 juni dan begint hij voor ons.
 Afbeeldingsresultaat voor zomer nederlandAfbeeldingsresultaat voor zomer nederland
Wij rijden op de fiets of wellicht liggen we aan het strand rond Egmond aan Zee.
Even een paar dagen genieten van Noord Holland.
De maand juni heeft hopelijk voor ons veel in het verschiet.
Mooi weer en een update van ons huis......van buiten en van binnen.

Het volgende gedichtje las ik op de kalender en ik vond hem mooi.

Juni
Dizze moand veurspelt veul zegen
juni zummermoand 
mit veul zun en waaineg regen 
juni zummermoand 
as regen deelsmakt op Sunt Jaan (24/6)
komt de zummer nait aan gaang 
ik kin der nait meer tegen 
juni zummermoand 
t regent vattien doagen laang 
juni zummermoand.

Hopelijk valt het allemaal mee.
Afbeeldingsresultaat voor zomer nederland We gaan voor een mooie zomer.
Wat ben ik blij met mijn prijs die ik heb gewonnen.
Los je een puzzel op en stuur je de oplossing in en val je gelijk in de prijzen.
Een mooie bak met orchideeën. Dit soort had ik nog nooit gezien en het staat fantastisch.
Oordeel zelf. 
Verder de afgelopen weeg druk geweest met de borg en allerlei dingen beleefd daar, maar daar verhaal ik nog wel eens over. 
Eerst even rust en genieten van het moois om ons heen in de duinen en de omgeving van Egmond aan de zee. 
De komende week voorbereidingen treffen voor de verjaardag van Max en naar de huisarts voor nader onderzoek omdat ik me al een paar weken niet zo lekker voel. 
Heb een veel te hoge bloeddruk en die moet en zal naar beneden. 
Ik wens jullie allemaal een fijne week toe en hoop dat we kunnen genieten van mooi weer. 
Dat hebben we met elkaar toch wel verdiend na al die koude weken. 
De natuur komt nu tot zijn volle wasdom. 
Ter afsluiting een zomers liedje met mooie plaatjes. 

Geen opmerkingen: