zondag 5 april 2015

pasen

zondag eerste paasdag 5 april 2015 
Wat gaat de tijd toch snel. Als weer Pasen. Alles op zijn paasbest en hopelijk het weer ook.
De weersvoorspellingen zijn goed het wordt warmer en eindelijk geen regen.
De komende week veel op het programma. Fietsen, de garage vloer aanvullen met zand....dus opnieuw de tegels er in nadat ze er eerst uitgehaald zijn. En een heg knippen die me al lang in de weg zit. De buurvrouw doet er niets aan dus dan ik maar, anders wordt hij me veel te hoog.
Gaat een behoorlijk stuk af.
Verder is de tuin gisteren netjes gemaakt en kan alles gaan groeien.
Veel begint al mooi uit te lopen, het is een waar genoegen om dat weer te zien.
Tevens is het een genoegen om de meter van de zonnepanelen te zien. vandaag gaan we de 7000 kwh halen. en dat in 2 jaar is een goed resultaat, deze maand zullen we de jaar afrekening krijgen ik ben erg benieuwd hoe of die zal zijn. De verwachting is dat we wat geld terug krijgen, maar dat zullen we zien. De afgelopen week was toch wel even goed raak met die storm. Zolang ik hier woon en dat is toch al bijna 30 jaar heb ik het huis nog nooit zo horen kraken en nog nooit zoveel takken tegen de ramen gehad die van de bomen afwaaiden. Het was een paar keer echt even schrikken zoals het tekeer ging. Achter ons huis zijn bomen omgewaaid en over de sloot tegen de kas van de buren gewaaid en naast ons huis zijn ook weer een aantal bomen omgewaaid.
Nu een leuke speelplek voor kinderen, maar dit kan zo niet blijven. Dus de gemeente gebeld en die komen binnenkort kijken. Maar ja de flora en fauna wet staat niet toe dat er iets gebeurt....de vogeltjes broeden of gaan broeden. Dus wachten we maar af. 
De storm is gaan liggen en vrijdag heb ik heerlijk gewerkt bij de Fraeylemaborg ter voorbereiding op de Tuin en Lifestyle fair die morgen plaats vindt. 
Heb een ei gevlochten, daar komt een krans in te hangen en dan kunnen bezoekers daar achter staan om op de foto te gaan. Volgens mij wordt dat een veel gebruikt onderdeel van de faire. De club van groei en bloei heeft flink uitgepakt met prachtige bloemstukken die op het terrein komen te staan. 
Hele grote biedermeier stukken fantastisch om te zien. 
Heb snel een paar foto's gemaakt van de stukken. ze staan nu nog in de schuur omdat het te koud is. 



Dit beloofd een mooi geheel te worden volgens mij. Een ander fenomeen is de Exmoor pony's die hier in het Dorpsrandpark lopen hebben veulentjes gekregen. Wat een aandoenlijk gezicht. Eén was er niet al te best aan toe, maar het gaat nu weer beter. Met zorg en toewijding van de bewoners komt het volgens mij helemaal goed. Maar vergeet de moeders natuurlijk ook niet. 





Dit is toch echt voorjaar!!!



Ik zou zeggen, neem een ei....maar niet te veel en geniet van de paasdagen.
Ik eindig met een stukje muziek over Pasen.
O Haupt voll blut end wunden.
Tot volgende week.


Geen opmerkingen: