zondag 4 januari 2015

o, ce veste minunata

zondag 4 januari 2015
Ik wil jullie allemaal een geweldig jaar toe wensen. Met veel voorspoed en geluk.
In het kerstverhaal zit een muziek stuk dat de aankondiging betreft.
Wat een geweldig nieuws ( o, ce veste minunata).
Dat was ook geweldig nieuws aan het einde van deze pagina zal ik het muziekstuk zetten wat hier bij hoort.
Het is 2015 en wij hebben de eerste slingers al weer opgehangen.
Wat is er gebeurt en wat gaat er gebeuren?
Nou allereerst heb ik een schade gemeld bij het centrum veilig wonen.
cvw_logo
Binnenkort zal er contact opgenomen worden om de schade te inventariseren.
Het beeft in Kolham ook. De laatste beving in Woudbloem ligt hemels breed nog geen 2000 meter van ons huis af en de stukken zijn uit de muur gevlogen.
De hele boel in de garage verzakt en ik wil het laten bekijken.
Maar dit is geen slinger..... wat dan wel?
We hebben een aantal kaarten geboekt voor mooie voorstellingen.
Moeder ik wil bij de Revue. Is de eerste voorstelling die we gaan bezoeken in Utrecht.

Kijken hoe zij spelen met elkaar.
Vervolgens gaan we naar War Horse.

Het lijkt me een heel spektakel en dat nog wel in Groningen.
Vervolgens gaan we naar het Groninger museum om daar een avond een lezing bij te wonen over
Het geheim van Dresden. van Rembrandt tot Canaletto.

Lijkt me geweldig. Maxima heeft deze tentoonstelling geopend en wij zullen een lezing voorgeschoteld krijgen met muziek omlijst. Onder het genot van een kopje koffie.
En dan ga ik uit eten bij Jantje in Baflo. Jantje trakteert ons op stamppot "Dreuge bonen"
Heerlijk lijkt me dat. Dit wordt weer een avondje genieten met Enna, mevr. Riepma en Jantje met haar man Jenne
Verder willen we vandaag een bezoek brengen aan de vakantiebeurs in Groningen om ideeën op te doen. We willen graag naar Wenen en Kopenhagen. En wie weet wat voor ideeën we daar nog meer op doen.
In de loop van maart kunnen we ons verheugen op de electrische fietsen en dan zetten we de vaart er in.
Verder heb ik gesolliciteerd op een vacature bij de Fraeylema borg als vrijwilliger en ik ben aangenomen. De introductie is op 15 januari. Het zal me benieuwen hoe dat gaat verlopen.

Wie weet loop ik er binnenkort zo rond.
Zo zie je maar weer, er zijn weer heel wat zaken om naar toe te leven.
Plannen genoeg en ideeën ook, maar een aantal zijn al concreet gemaakt.
Scheveningen lonkt......Billy Elliot ...maar dat wordt nog even sparen.....krijgen we een behoorlijke korting. Billy Elliot boyHeel benieuwd hoe dit zal zijn.

Goede voornemens genoeg. Ik las een mooi gedicht en daarmee sluit ik af deze zondag.



Maar nog niet helemaal. Hierna volgt het beloofde lied. O, ce veste minunata gezongen door Angela Gheorghiu. Geniet er van. Een fijne zondag en een hele fijne week. Groetjes en tot de volgende week zondag.

Geen opmerkingen: