zondag 23 november 2014

Kunst en de suppoost

Zondag 23 november 
Wat vliegt de tijd toch snel. Kunst op Ameland is geweldig.
Tom BeijlSietske van der Meij
Margreet HalmaTimo de SmetMarielle BuckinxDit was zo maar een greep uit alles wat we gezien hebben. Morgen is het al weer vertrek. Even snel de boel schoon maken en de koffers pakken en dan weer huiswaarts  Het is mooi geweest.
Volgende week geef ik een impressie van onze ervaringen.

De Groninger spreuken zijn aan de beurt.
Daag het ogen, naacht oren. 
Dij ien t wotter vaalt, huft nait baang veur regen wezen. 
Beste dokter is voak minste pesjent.

las nog een mopje van Frekie. 
Frekie en Antje holden n wedstried wel dikste leugen vertellen kin.
Antje: Veurege week bin k op toren klommen. Dou k aarms oet nkander dee, vloog ik over t haile loug.
Frekie: Ik heb wonnen. 
Antje: Hou zo?
Frekie: Ik zag die vlaigen. 


Deze vond ik ook wel leuk. 
Moeke: Woarom moak je zo'n keboal?
Antje: Wie speulen pa en moeke. 
Moeke: En woar is Frekie din?
Antje: Dij wacht op achterbaank tot e geboren wordt. 

Dit waren ze weer voor deze week. 

Nu een stukje gregoriaans voor de aanvang van de Kersttijd. 
Veni Creator Spiritus. 
Een hele fijne week allemaal. Groetjes 

Geen opmerkingen: