zondag 5 oktober 2014

Het kan beginnen

zondag 5 oktober 
Morgen ga ik aan boord. De bootreis over de Rijn kan beginnen.
Rond half negen zal ik vertrekken om op tijd in Arnhem te zijn. Waar we,  nadat we aan boord zijn en alle gasten natuurlijk,  zullen vertrekken richting Duisburg waar we rond 22.30 uur zullen aanmeren om daar de nacht verder door te brengen. Vroeg in de ochtend terwijl iedereen nog ligt te slapen vertrekt de boot weer om rond een uur of 9 aan te meren in Keulen waar we de gelegenheid krijgen om de stad te bezichtigen. De volgende dag varen we al weer en komen in de nabijheid van het Siebengebirge we varen langs Bonn. Rond het middaguur komen we aan in Koblenz en kunnen we deze stad bezichtigen. Het is al weer donderdag als de motoren starten en we richting Koblenz varen en een mooi stuk van de Romantische Rijn gaan bewonderen. Dan leggen we aan in Rüdesheim al waar we de Riesling gaan proeven. Er staan allerlei activiteiten op het programma en we belanden zo maar aan op de vrijdag. Vrijdag krijgen we nog even de gelegenheid om Dusseldorf te bezoeken en dan gaan we met de stroom mee richting Arnhem al waar we op zaterdag vroeg in de ochtend aankomen. Dan is het een kwestie van de gasten uitgeleide doen en zelf de koffer pakken en weer huiswaarts te gaan.
Ik verwacht moe maar voldaan weer thuis te komen.
Heb al bericht gehad dat ik in de afwaskeuken kom te staan. Lijkt me weer heel leuk.

Het is een prachtige boot en de gasten genieten met volle teugen.
De afgelopen week hebben we weer een mooie week gehad.
Allerlei uitstapjes gemaakt die bestonden uit fiets en wandel tochten.
Maar ook thuis de zaak even weer schoon gemaakt en rond het huis de boel even onder handen genomen.
Woensdag visite gehad van twee nichten van Max en hun mannen. Dat was heel gezellig en we hebben weer heel wat zaken uitgewisseld. We hebben beloofd dat we dit er in houden.
Dat hebben we ook gedaan op de volgende dag. Toen ben ik op stap geweest met Enna, Jantje en Trijn.
Oud collega's van de GGZ. Mooie dagtocht gemaakt door Westerwolde en Duitsland.
We hebben genoten met elkaar.
Ter Apel - Klooster
Het klooster van Ter Apel
Het AZC in Ter Apel.
We zijn er langs gereden en dat brengt je dan ook gelijk op het volgende onderwerp.
De toestand in de wereld. Het wordt steeds erger. Mijn kakkerlakken verhaal van de vorige week komt uit. Wacht maar af en dan nu weer iemand onthoofd en die uitspraken en oproepen van die strijders en die zielige mensen die er ook nog gehoor aan geven.
De volgende stap is dat Turkije wordt betrokken bij dit geheel en dan is het oorlog.
Iedereen springt er dan bovenop en het loopt helemaal uit de klauwen.
Ik hoop nog steeds dat ik het verkeerd zie maar ik vrees het ergste.
Ik wilde wederom een afbeelding van een onthoofding plaatsen maar zie er toch maar van af.
Las in de krant dat men zich druk maakt over een onthoofding, dat is in Saudi Arabia schering en inslag het gebeurt daar aan de lopende band. Het is een barbaarse omgeving daar.

Nu wordt het tijd voor de Groninger Spreuken:
t Haart zigt schaarper as t oog.
Dij niks dut, dut ook niks verkeerds.
Gezonde mekaaiert veul, zaike mor ain ding.

Vond nog een gedichtje:
Allee
Twij rieg bomen aan elke kaant
Twij mensen lopen haand in haand
lopen te dreumen tussen bomen
over dingen dij voak aans komen

Ik hoop dat dit dit gedicht klopt.
Want die beelden die ik heb geschetst over de toekomst van de wereld hoop ik toch echt dat die niet uitkomen.

Allemaal een vredige week toe gewenst.
Ter afsluiting een stukje gregoriaans nee toch maar even niet....
Een stukje muziek op een heel bijzondere manier gebracht.
DOMUS NOBIS PACEM...Geef ons vrede....Dat hoop ik dat het mag komen.







Geen opmerkingen: