zondag 28 september 2014

waar gaat dit naar toe?

zondag 28 september
De papieren zijn binnen, de wijnreis kan beginnen als vrijwilliger op de zonnebloemboot.
Maandag 6 oktober vertrek ik en op zaterdag 11 oktober hoop ik weer terug te keren.
We gaan van Arnhem naar Rüdesheim en dan weer terug. Tijdens de reis krijgen we allerlei wetenswaardigheden te horen over wijn en we gaan het proeven natuurlijk.
Zonnebloem ik ben er klaar voor. Ik hoop dat ik de afwas mag doen.

Hij is nog niet zo lang geleden gerenoveerd dus ik ben benieuwd hoe hij er nu uit ziet van binnen.
Nog een beetje mooi weer en het komt helemaal goed.
Waar gaat dit naar toe?
Wat betreft de zonnebloem boot is dat duidelijk, maar wat de toestand in de wereld betreft niet.
Met elkaar IS aanpakken? Ik hoop dat het helpt maar verwachten doe ik het niet.
Die mensen schrikken nergens voor terug. Overal steken ze de kop op en roepen elkaar op om allerlei opstanden en nog erger aanslagen te plegen.


Stokslagen, steniging, verminkingen ....wordt dit de toekomst?
Het is toch erg.....Indonesië ....daar wordt de Sharia in sommige delen van dat onmetelijke land ingevoerd met alle gevolgen van dien.
De centrale regering van Indonesië heeft steniging dan nog tegen kunnen houden maar de rest mag daar ook worden uitgevoerd. Waar gaan we naar toe.
IS de kop in drukken????? Ik heb mij eens laten vertellen door een Spanjaard dat je kakkerlakken nooit moet dood trappen. Dit omdat er dan vele kakkerlakken weer opstaan.
Ik vergelijk IS barbaren met kakkerlakken en ook daar zal bij de bombardementen van nu de strijd alleen maar verergeren. Aanslagen overal over de wereld zullen het gevolg zijn denk ik.
Moet er niet aan denken. Maar de beste stuurlui staan aan wal is het spreekwoord. Dus hoe het anders moet ???? Ik zou het ook niet weten. Niets doen is helemaal niet goed. Volgens mij had die Bush toen der tijd niet zo onbezonnen te werk moeten gaan.
Boven- en onderzijde van Blaberus giganteus
Die heeft de hele boel in het midden Oosten ontwricht. Ook een kakkerlak.
Zo weer genoeg over de toestand in de wereld.
Waar we naar toe gaan? De toekomst zal het leren.


Wat hebben we de afgelopen week beleefd. Dinsdag had ik het een en ander op het programma en vlak voor ik weg zou gaan hebben we het plan om gegooid.
We zijn wezen kijken naar de grootste passagiersboot die gebouwd is op de Meyer werf in Papenburg Duitsland. We zijn begonnen in Termunterzijl. Daar was hij niet te zien, we hebben er koffie gedronken in
 Teetied
Vervolgens zijn we richting Duitsland gereden langs de kust en ja daar zagen we de boot wat een kolos. Stak overal toren hoog boven uit. Wat wil je ook 18 verdiepingen.
We waren dan ook inmiddels beland in Ditzum een mooi havenplaatsje waar het erg druk was. Heel veel campers en heel veel mensen op de dijk.
Wij hebben gekeken hoe hij langs voer richting de Eemshaven en toen zijn we vis gaan eten. 
Op dit gezellige terras, want het was prachtig weer. 
Zo hebben we ons zo maar even verwend met een mooie dag. 
De komende week wordt het mooi weer en gaan we ons weer verwennen, maar waar mee of waar op?
Dat zullen we nog bekijken. 
Het wordt nu tijd voor de spreuken. 

O jee een paar al weg gegooid. 
Geld het nog nooit ain riek moakt.
Elke rieder prist zien peerd.

Hier moeten we het dan mee doen. 
Ter afsluiting een lied over VREDE.
Ruth Jacott heeft er ooit over gezongen. 
Nu ik haar naam opschrijf moet ik plotseling denken aan ons bezoek aan de musical Anne in Amsterdam vorige week. 
Wie stapt binnen en gaat direct voor ons zitten. Ruth Jacott. 
Zij heeft net als wij genoten van de voorstelling. 
Wat is dat een geweldig gebeuren. Ik vond het boeiend van 14 tot 17 uur. 
Het is ook logisch dat hier speciaal een theater voor gebouwd is. 

Hier komt Ruth dan. 

Een fijne week dat wens ik jullie toe en heel veel vrede. 

Geen opmerkingen: