zondag 20 juli 2014

vrede

zondag 20 juli 
Vrede dat is wat ik wens, maar volgens mij is dat alleen maar verder weg door wat er op dit moment allemaal gebeurt.
De onrust in de wereld is groot en de onvrede, jaloezie en machtswellust van een aantal personen en organisaties ook. We kunnen het zo mooi hebben op deze wereld, maar hij wordt compleet kapot gemaakt door een klein groepje mensen. Achter de schermen is op een slinkse manier Poetin bezig en elders bepaalde groepen. Waar gaat dit naar toe? Ik hoop het natuurlijk niet, maar volgens mij is wereldoorlog 3 aanstaande. Altijd al gezegd dat die ontstaat in de buurt van Turkije en de tekenen zijn steeds duidelijker.
Het is toch verschrikkelijk dat onschuldige mensen de dupe worden van groeperingen die elkaar naar het leven staan. Het is toch erg dat je op reis gaat en je wordt op tien kilometer hoogte uit de lucht geschoten. Het is toch erg dat je vredig in je dorpje woont en er komt een groep die vindt dat jij daar niet goed leeft en moorden je uit. Nee dit gaat niet goed.
Ter gedachtenis aan al deze ellende steek ik een kaarsje op.

Oorlog of Vrede

Oorlog of Vrede
waanzin of rede
Lafheid of moed
slecht of goed

Is het moeilijk te kiezen
denk je ooit aan wat je zou kunnen verliezen
Als een ander je thuis vernielt
je weet niet wat hem bezielt

Waarom doen mensen dit aan
want wij leven in de waan
dat de wereld mooi is en vollicht
maar denk dan aan een kind met tranen in zijn gezicht!

ZEG STOP TEGEN OORLOG EN GEWELD!!!!!!
Wij hebben een drukke week achter de rug. Ter afsluiting van de week waren we bij de afsluiting van de Nijmeegse vierdaagse. Mijn broer heeft meegelopen en we wilden hem inhalen. Mooi niet gelukt, hij was al binnen en door de drukte hebben we hem ook niet gezien. Het is toch ook afschuwelijk hoe mensen tegenwoordig te keer gaan. De vervlakking neemt hand over hand toe. In de trein onbeschoft gedrag en mensen die onder de tatoeages zitten lopen te zuipen en slaan een taal uit waar je niet goed van wordt. Kom je in Nijmegen en wordt je als schapen naar de plek gedreven. Sta je te kijken naar een stel schapen die naar de eindstreep  lopen en sommige op een manier waarvan ik denk doe normaal, we weten wel dat je geweldig bent. Ga de rest van het jaar maar weer lekker teren op het geld van de gemeenschap. Ik ben dan ook snel weer weg gevlucht en kom er nooit weer. Wat een geldklopperij een kaartje op de tribune voor 20 euro overal eet/vreet tenten en zuipketen, het is verschrikkelijk. Nee als je dit alles op je in laat werken dan is er veel mis in dit land. Veel mensen in ellende en alles stond zogenaamd in het teken van ingetogenheid.....nou mooi niet dus. Geen muziek.......maar veel lallende en zuipende mensen die hoognodig moeten laten zien dat ze ook iets gepresteerd hebben één keer in hun leven of één keer per jaar. 
Laat ik maar stoppen, want mijn stemming is niet goed. Wij gaan proberen er de komende week iets leuks van te maken. Het weer beloofd veel goeds en daar gaan we dan ook van genieten. 
Hier komen de Groninger gezegdes:
n Volle knip weegt swoar, mor n lege nog swoader
Minne tieden trekken kringen
Dij n swieniegel aait, mout nait over stiekels zoezen. 
Roust vret iezer aan, zörg mensen.
En dat waren ze weer. Ik laat me de kop niet gek maken en wens jullie allemaal een mooie week toe.en sluit af met een lied over vrede. Dona nobis pacem.......schenk ons vrede.

Geen opmerkingen: