zondag 29 juni 2014

Londen

zondag 29 juni 
Ja ja .....London is the place for me......dat is de komende dagen het geval.
We vliegen maandagmiddag vanaf vliegveld Eelde.

 Flybe vliegt 6 keer per week van Eelde naar Londen met dit vliegtuig en dat willen we eens proberen. Vroeger.......mijn eerste vlucht ook met een dergelijk vliegtuig gemaakt vanaf Eelde naar Amsterdam...Schiphol. Leuk.... werd mijn broer en mij aangeboden door onze ouders.
Ben ze nog altijd dankbaar dat ze ons zoveel hebben kunnen meegeven. Met elkaar op vakantie naar allerlei landen. Zoveel mogelijk zien en beleven was het motto en dat heb ik goed onthouden. We gaan en als alles goed gaat komen we vrijdag terug. Dan een paar weken wachten en gaan we naar Lourdes. Die reis is ook weer vast gelegd. Dan reizen we samen met Janny in de TGV een hele ervaring met een tussenstop in Parijs.
Het was een leuke drukke week de afgelopen week. Eerst ons terras beter afgeveegd en bijgewerkt.
Wat plantjes gepoot en genoten van de mooie bloemenkassen van Smit. 
 Wat te denken van de prachtige graanvelden onderweg
 
En dan zaterdag genoten van de open dag bij de waterleiding in De Punt. Geweldig wat daar te zien was en vooral te beleven.
 Woensdagavond genoten van een mooie voorstelling  in de voortuin van de Fraeylemaborg te Slochteren. Dat was genieten en lachen. Heerlijke koffie en lekkere hapjes er tussen door. Mooi weer ook nog.
Iedere keer was het thuis weer genieten van ons mooie terras. Ook leuk dat er vele positieve reacties op komen. Door allerlei passanten en de mensen die het gebruiken....zoals onder andere de postbode.
Hij breekt zijn nek nu niet meer over de ongelijke delen van de straat. Zelf hebben we er heel veel voordeel van. Geen onkruid meer tussen de stenen en vooral veel minder last van opspattend zand en daardoor veel schonere ramen. We zijn er heel blij mee.
Maar vandaag wordt het een koffertje pakken. We mogen maar 7 kg per persoon meenemen en we willen proberen alles in de handbagage te pakken. Gaat sneller met in en uit checken en dat dwingt ons om zo weinig mogelijk mee te nemen. We gaan naar vliegveld Southend dat is ongeveer een 45 minuten met de trein vanaf het centrum van Londen. Het is een goedkope vlucht van 80 euro een retour. Maar je bent wel heel erg onderhevig aan regels en anders moet je bijbetalen. We zullen zien hoe ons dit voldoet.
Overnachten doen we in een hotel tegenover Hyde Park.....hotel Columbia.
.

Dit ziet er wel aardig uit volgens mij. Maar we zullen zien of het klopt.

Dit alles aan de rand van het grote park in het centrum van Londen. Hyde park.

De groene oase van Londen. We kregen door het reisbureau nog een gratis tocht over de Theems. Leuk om te doen. Volgens mij krijgen we het druk......als we op de tour willen van 1979 toen we ook in Londen waren komen we volgens mij aan slapen niet toe.  Ik zal verhalen hoe alles is verlopen volgende week zondag.

Het wordt nu tijd voor de Groninger spreuken.
n Mooie haand het gain ring neudeg.
Ook woorden binnen doaden.
Dij n blind peerd verkopen wil, prist vouten.

Achter op de kalender stond nog een tip....vond ik wel grappig over wat te doen bij Migraine.

Bie migraine:
Ontspannen ien n koule, duustere koamer. Leg n douk mit sitrounnat op kop.
Dou raauwe siepels ien n douk en leg dij op kop. 
Drink n kop mokka mit doarien t nat van n haalve sitroun.
Drink thee van doezendblad en valerioan.
Dij vuilt dat migraine opkomt mout n douk mit mosterd op t lief leggen. Ook n mostervoutbad of n waarme kroek op vouten kin veurkommen dat t slimmer wordt. 

Dat waren dan weer wat wetenswaardigheden.

Rest mij jullie een fijne zondag toe te wensen en een hele mooie week......hopelijk gaat Nederland vanavond winnen van Mexico. We gaan juichen...........tot volgende week. ...ik ben al aan het oefenen.....Until next week.

O ja nog even een stukje Gregoriaans ter afsluiting.
Dies Irae. 

Geen opmerkingen: