zondag 8 juni 2014

overleden

zondag 8 juni 
Tijdens ons verblijf op Vlieland bereikte ons het bericht dat Tante Wip was getroffen door een hersenbloeding. We gingen geregeld even bij haar op bezoek in Norg en de week er voor heeft ze ons nog een fijn verblijf op Vlieland toegewenst en dat we na die tijd snel weer langs moesten komen.
Dat hebben we dan ook gedaan, woensdagmiddag kwamen we weer terug en zijn direct langs gegaan.
Ze herkende ons nog en met veel moeite heeft ze nog een paar woorden met ons gewisseld.
Vrijdagmiddag zijn we nog een keer langs geweest en kon ze haast niet meer spreken.
Zaterdagochtend rond 8 uur is ze overleden.
Op Vlieland heb ik bij een oude begraafplaats een foto gemaakt van een gedicht en die plaats ik hier ter ere van tante Wip.

Wij gaan de komende week tante Wip begraven op de oude begraafplaats van Haren daar komt ze te rusten bij haar man oom Hendrik.
Vlieland is een hele mooie tijd geweest, samen met mijn broer en schoonzus hebben we genoten van het mooie weer en het eiland. 
    de zee
 

de laatste boot die aankomt in de avond

De zandvlakte Vliehors
Ook wel de Sahara van noord Europa genoemd. 

Een huwelijksvoltrekking bij de Vuurtoren in de duinen. 
 
Lekker eten en drinken in gezellige gelegenheden
 
Vogels kijken vanuit de kijkhut

Mooie gedichten lezen die overal op het eiland te vinden zijn. 

Na alle gebeurtenissen zijn we donderdagavond naar een voorstelling geweest van de 
"Laatste vriend van Napoleon" In Delfzijl. 
Dit was een geweldige voorstelling met veel humor en Ellen ten Damme. Wat is dat een veelzijdige vrouw. 
Voor die tijd zagen we haar zitten in een restaurant met een Ekster op haar hoofd. 
Het speelde zich af in een oude loods en buiten. 
Hierna hebben we ons in het mooie weer gestort en hadden we gehoopt op een mooi pinksterweekeinde. 
Maar nu ik dit schrijf....iets later als normaal hoor ik net op de radio dat rond 10 uur hier onweersbuien worden verwacht. Ik hoop niet dat ze zo uitpakken als in België waar hagelstenen zijn gevallen als tennisballen. Dat zou slecht zijn voor alles. 
We wachten af wat de natuur ons brengt. 
De spreuken van de kalender liggen klaar:
Grote hoast komt voak te loat.
Laauw is nog slimmer as kold.
Dij meziek bestelt, mout t ook betoalen.

Dit waren ze weer. 
Ik wens jullie allemaal fijne pinksterdagen toe en een hele fijne week. 
Ter ere van tante Wip steek ik nog een kaarsje op en ter afsluiting volgt het Ave Verum Corpus van Mozart. 


                                


Geen opmerkingen: