zondag 1 juni 2014

koffer gepakt

zondag 1 juni
Zo de koffers zijn gepakt en de reis kan beginnen naar Vlieland. We nemen de boot van 9 uur.
Dat is vroeg op staan vandaag. Maar we hebben een paar dagen voor de boeg. Gezellig met mijn broer en schoonzus naar het mooie Vlieland. Dit wordt ons tweede bezoek aan dit bijzondere eiland dit jaar.
Even uitwaaien.


Hier midden in de dorpsstraat hebben we een kamer in hotel de Wadden.
En dan lekker aan het strand even uitpuffen.



Mijn verjaardag was weer geslaagd, ben heel erg verwend met allerlei cadeau's, bloemen, kaarten en heel veel felicitaties via de computer. Toch geweldig dat dit allemaal mogelijk is. Vanuit verre uithoeken denken mensen aan je en laten dat ook nog weten. Volgens mij heb ik iedereen bedankt maar mocht ik nog iemand vergeten zijn dan ook hier in mijn blog bedankt voor het feit dat jullie aan me denken.
Ik hoop dat we de komende dagen lekker weer mogen beleven en dubbel kunnen genieten van het eiland.
We kregen bericht dat ons terras op zaterdag 21 juni onder handen wordt genomen. Kan niet wachten om het resultaat te aanschouwen. Ze beginnen rond 7 uur in de ochtend en gelukkig is het de langste dag, dus ze kunnen lekker doorwerken.
De resultaten hoop ik op zondag 22 juni te kunnen laten zien.

De Groninger spreuken, hier komen ze:
Dij vonken zaait, zel vuur oogsten. 
Proaten is zulver, helpen is gold.
Nait elk dij ogen dicht het, slept. 
Dij tevree is, het aaltied zat.

Dit waren ze weer.
Je ziet ze veel in deze tijd de zwaluwen. Hierover stond een leuk gedichtje op de kalender.
n Weerwikkertje?
Mit hail mooi weer vlucht n swaalfke hoog in lucht. 
Mit maal weer vlucht e rond sikkom vlak over grond. 
T Binnen veur ons taikens doch veur hom is t waitens 
kin e mug en tiekje pakken en din moar dikdakken. 

Leuk vind ik deze stukjes.

Nu nog een stukje gregoriaans en dnat is het blog weer klaar.
Ik wens jullie een fijne week toe.

De nonnen van de Notre dame zingen voor je als je het leuk vindt.


Geen opmerkingen: