zondag 6 april 2014

verrassing

zondag 6 april
Het is bijna zo ver. Op 15 april a.s. is het twee jaar geleden dat ik vertrok voor mijn pelgrimstocht.
Daar heb ik Marleen leren kennen en zijn we samen op stap gegaan. Vorig jaar hebben we elkaar weer ontmoet en af en toe schrijven we elkaar. Wat gebeurde me gisteren.....de post bezorgde een hele mooie brief met een mooie kaart van Marleen. Alle herinneringen kwamen weer boven en ook de dingen die Marleen nu bewegen. Wat fantastisch dat we elkaar niet uit het oog verliezen.
De laatste zin is niet zo leuk, want Marleen is zeer slecht ziend geworden zo schreef ze in de brief.
Maar ze heeft alles opgeslagen en denkt nog vaak aan onze belevenissen terug.
Nou Marleen ik ook.....er gaat vrijwel geen dag voorbij of ik denk aan onze mooie ervaringen.

Ik las in een boekje met de titel: Wijsheden op tegeltjes.
VERZAMEL JE LICHTGEVENDE DAGEN EN BEWAAR ZE VOOR DONKERE TIJDEN.
Ik vindt hem mooi en hou hem voor ogen.
Het was de afgelopen week af en toe hard werken.
We hebben de coniferen gerooid ongeveer 20 meter en willen in de loop van de komende weken een nieuwe afscheiding maken. We weten al wat het gaat worden en het eind resultaat zullen we t.z.t. op de foto zetten.
Verder heb ik alle werkzaamheden voor Yarden in het kader van mijn vrijwilligerswerk afgerond en kan ik mijn spullen inleveren. Dat gaat a.s. dinsdag gebeuren.
Dan heb ik weer een episode in mijn leven afgesloten.
Wat betreft mijn gezondheid gaat het nog niet zo........ben veel en erg moe. Heb af en toe zo maar een bloedneus en voel me naar bij tijd en wijle. Volgende week dan maar weer naar de huisarts.
Je bent zo maar geen 80.
Mijn moeder zei altijd....kind oud worden is mooi, maar oud zijn niet altijd.
Ik dacht altijd waar heeft ze het over, maar begin nu te geloven dat ik nu pas door heb wat ze bedoelde.
Zo ook de draad in de naald krijgen. Dat vond ze een heidens karwei. Ik zei wel eens geef mij hem maar jij kan ook niks. Nu denk ik....ze moest mij eens zien.....ook ik krijg hem er niet meer in en weet nu wat zij toen bedoelde.

 Zo zie je maar dat je voorzichtig moet zijn om te oordelen over zaken.

De komende week gaan we een paar leuke dingen ondernemen....welke en wat ik verhaal er daarna wel over.
Hier volgen nu de spreuken.
Ien elk mens stekt n weepnust
Doar verkocht wordt, wordt ook logen.
Hou minder ain wait, hou hoger neus

Zo dit waren ze weer. En dan ter afsluiting nog een stukje gregoriaans.
Uit de kathedraal van Santiago. Domie,  dominus noster.
Ik wens jullie allemaal een hele fijne zondag en een goede week toe.
Tot volgende week zondag.




Geen opmerkingen: