zondag 20 april 2014

Pasen

zondag 20 april eerste paasdag 
Voor veel mensen het teken van eten drinken en vrolijk zijn.
Maar om dan te weten waarom vieren we Pasen????? dat is bij veel mensen niet meer bekend.
Maar wellicht heeft daar de Passion in Groningen iets in kunnen betekenen.
Het was een heel mooi gebeuren hier in Groningen, wij konden het niet volgen want we zaten op dat moment in het theater te genieten van een voorstelling van Hans Liberg....wat is dat een geweldige artiest.
Maar we hebben de Passion opgenomen en hebben dat vrijdagmiddag bekeken. Hoe toepasselijk om dan rond 15 uur de kruisiging te beleven.
Op goede vrijdagmorgen zijn we voor het eerst naar de bloemenmarkt in Groningen geweest.
Dit was ook aardig om mee te maken. Veel Duitsers en die waren me daar toch kooplustig.
Mooi om te zien en even mee te maken. Wij hebben nog twee mooie planten gekocht voor in de tuin en een groot bos met tulpen. Daar gaan we dit komende weekeinde van genieten.
Het is ook nog even nagenieten van al het moois wat we hebben gezien in de Keukenhof.
Daar waren we de afgelopen week. Het was weer smullen.
Een impressie laat ik hieronder zien.

 

 

 
 






























Dit was het heb nog ongeveer een 80 foto's maar dat wordt toch teveel van het goeie. Vorige week ben ik de Groninger Spreuken vergeten. Toen ik er achter kwam waren er al bezoekers op de site geweest, dus maar even gewacht tot vandaag. Dus vandaar nu extra.







Men kin nait op twij bruloften touglieks daanzen.
Gain zun, gain schaar.
Kinnen geft kracht.
Tied vret ales.
n Mens dij wil, kin meer as tien dij mouten.
Aal te goud is noabers wief.
t Wotter kin zunder vis, mor nait aansom.

Dit waren ze weer.
Nu nog een stukje gregoriaans en dan wens ik jullie een fijne Pasen toe en een hele fijne week.
Hier komt de Introitus Resurexi vanuit de kerk der Friezen in Rome...hoe toepasselijk.
Een zalig pasen wens ik jullie toe.



Geen opmerkingen: