zondag 11 juni 2023

Atlas

zondag 11 juni 2023 

Atlas dat is de titel vandaag. 

Dat heeft alles te maken met het 8e en laatste boek van de zevenzussen. 
Mijn overbuurvrouw en haar vriendin hebben me attent gemaakt op de boeken van de zeven zussen. 
Ria had ze en ik ben begonnen te lezen. Ieder boek is ongeveer een 700 pagina's en ik vloog er doorheen. 
Vond het geweldig geschreven en wat ik heel leuk vond waren plekken waar we al geweest zijn. 
Bergen in Noorwegen met de muziek van Grieg.




Spanje met het Alhambra. 
Waar je al over gehoord hebt en wel eens op TV gezien. Het christus beeld in Rio.
Ach en dan Londen. Maar wat ook zo mooi was, de gerechten die aan de orde kwamen ik heb er verschillende gemaakt of wel eens besteld als ik ergens zat. 
Zo denk ik nu aan EGS Benedict. 
Ik heb van ieder boek die gewijd was aan een zus genoten en bleef zitten met vragen. 
Vooral wie was nu die vader....pa Salt. 
En ja hoor toen kwam het 8e deel uit en die heb ik gelijk gekocht en deze week uitgelezen en nu zijn alle raadsels opgelost. Ik heb mij laten vertellen dat er een film over gemaakt gaat worden. Het lijkt me leuk. 
Op dit moment is het boek een hit. Overal in de winkels zie je ze liggen. 
 Ben van plan om van de schrijfster...ze is helaas overleden nog een aantal boeken te gaan lezen. 
Verder hebben we deze week veel in de tuin en het huis gewerkt en onze wekelijkse routine. 
Gym voor Max en wandelen op woensdag voor ons beide. 
Veel gedacht aan de week er voor. Dan zeiden we tegen elkaar vorige week deden we dit of zaten we daar. We keken beide vol tevredenheid terug op de afgelopen week. 
Donderdag moest ik al op tijd in het ziekenhuis zijn voor een onderzoek en een gesprek met de cardioloog. Nou ik kwam er opgelucht vandaan. Mijn hart was in orde....wel oud maar nog in goede staat. Een pil minder en over een half jaar terugkomen. 
Vervolgens zijn we naar mijn nicht en haar man op kraamvisite geweest. Dat was gezellig en het kleine meisje was heel goed te pas. 
En toen barste de feestvreugde los in Kolham. 
HET SCHOOLFEEST. 
Dat betekend de straten versieren en allerlei activiteiten die georganiseerd worden. 
In de feesttent, in de kerk en in de omgeving. 
Zo wordt in de kerk een koffieconcert gegeven door Jan Henk de Groot.
Op zondagmiddag is er een fietstocht met koek en zopie van 20 km en op maandagavond een bingo. Maar gisterochtend werd de aftrap gegeven met een Optocht.
De straten waren allemaal op tijd versierd en in de Beukenlaan werden de wagens opgesteld, om 9.30 uur is de optocht vertrokken en rond 13.30 uur waren ze weer terug. 
Mooi gedaan allemaal en ook nog eens prachtig weer. 
Vandaag vieren wij met familie en kennissen onze beide verjaardagen in Westerwolde. 
En zo vliegen we een nieuwe week in. 
A.s. woensdag is het Max zijn verjaardag wordt hij 75 jaar. 

De rest van de week vermaken we ons wel met de tuin en het huis en maken we rondjes op de fiets. 
Zaterdag mag ik een rondleiding geven in de borg en zondagmiddag mag ik gastheer zijn in de kerk.
Zo zie je maar weer we vervelen ons niet. 
Ik sluit af met een muziekstuk uit het 8e boek. 
Tijdens het verstrooien van de as van pa speelt één van de zussen het stuk JUPITER uit The planets van Gustav Holst. 




1 opmerking:

Phil zei

Hoi Bert.
Heel herkenbaar je reactie op de boeken van de 7 zussen. Ik heb ze ook in één ruk uitgelezen en ook mij werd bij het lezen van deel 8 alles duidelijk. Daarna heb ik de eerste delen nog eens vluchtig doorgelezen en het was leuk om toen de jonge pa Salt te herkennen.
Veel plezier op jullie verjaardagsfeest en alvast gefeliciteerd met de verjaardag van Max. Fijn dat alles goed gaat met je hart.
Groet uit een minder zonnig Portugal
Phil