zondag 19 februari 2023

opgelucht

 zondag 19 februari 2023

Opgelucht dat ben ik. Vrijdagmiddag belde de arts van het ziekenhuis dat er geen onrustige cellen waren gevonden tijdens het onderzoek. Maar het moet wel allemaal goed ik de gaten gehouden worden. Vooral de slokdarm. Hij en ik ook zijn wel benieuwd waardoor ik nu bloedarmoede heb en dat verdient verder onderzoek. Was voor bloedonderzoek geweest en heb nu 1,5 week de staalpillen gebruikt en de waarde was wel al iets beter geworden. Voel me ook beter moet ik zeggen. De arts neemt over 4 weken weer contact op en als dan de waardes verder gestegen zijn dan wordt verder gekeken wat de oorzaak is en dat gaat waarschijnlijk met een camerapil die dan de binnenkant gaat fotograferen. 



Deze zal dan met name de dunne darm gaan onderzoeken. 
De komende week ga ik maar eens naar de huisarts om de zaak door te spreken en ook om naar mijn rechter arm en schouder te laten kijken die doet zo'n pijn het is af en toe niet uit te houden. 
He wat weer een gejammer. Sorry. 
Zijn we uit eten geweest vorige week zondag? Nee we hadden nog zoveel voorraad dat we ons hebben bedacht en eerst dat maar eens op gaan maken en ook wachten op iets mooier weer. Thuis was het ook heel gezellig en we hebben lekker gegeten. 
Ik zit te lezen in het boek Van top tot teen Molukker die is onder andere geschreven door Djodjie Rinsampessy de man van oud collega Jenny. Wat is dat een kwalitatief mooi boek en wat hebben ze hier een werk aan gehad om alles na te zoeken en alle gesprekken te voeren. Het is verhelderend om te lezen wat voor leed de Molukkers is aangedaan door de Nederlandse regering. Valse beloftes zoals het heden ten dage ook nog is. Bah waarom moeten mensen toch zo naar naar elkaar toe doen. Ik ga de komende week weer verder lezen met het deel waar de mensen aan het woord komen die hier naar toe gehaald zijn met de belofte dat het voor tijdelijk was. 

Zelf heb ik dinsdag een formulier dwangsom bij niet tijdig beslissen naar het Instituut Mijnbouwschade Groningen gestuurd.

Ik wordt gesommeerd me aan allerlei data te houden en zelf houden ze zich er helemaal niet aan. Maandag was de deadline en dus heb ik dinsdag het formulier gestuurd. Ontvangstbevestiging gevraagd en wat dacht je die krijg je niet. Ga a.s. maandag maar bellen om te weten of het is aangekomen. Ben heel benieuwd naar de reactie. Wil een aangetekend schrijven sturen maar ja dan moet je een postadres hebben en dat is moeilijk. Is het Groningen of is het Zwolle?
Ga ook nog maar eens, Vijlbrief een mail sturen over deze achterlijke regeling. 
Zo blijf je bezig. En de regering houdt mij bezig. Las de afgelopen week een verhaal over de schade hier in de omgeving waar een schade geraamd was op 85.000 euro de expert wilde tot de helft gaan. Er zijn nu al door het instituut 2 recht zaken gevoerd en verloren en nu volgt een volgende in totaal is er aan kosten voor de recht zaken al vele malen meer geld uitgegeven. De gedupeerde moet binnenkort stoppen omdat hij het niet meer kan betalen. Dan vraag ik me af waar zijn we hier mee bezig.
A.s. vrijdag zal het eindrapport van de Parlementaire commissie worden gepresenteerd in boerderij De Diek'n in Zeerijp. Ik ga het live volgen. Ben heel benieuwd of onze regering dit nog steeds weg kan lachen. Jorritsma dat misselijke mens maken ze niets meer, want die is in ruste. Met haar grote bek, Hoe durven ze me zoiets te vragen en ze leed aan een compleet geheugenverlies. Bah wat ben ik afgeknapt op die vrouw. 
Nee, hier moet je het niet van hebben.
Verder hoop ik dat we de komende week een beetje droog weer hebben en ik weer een beetje in de tuin kan doen. We zullen zien. Of het gelukt is? Ik laat het wel weten. 
Ik sluit voor nu af met, Missa sub titulo sancti 
Fijne week.

 










Geen opmerkingen: