zondag 12 februari 2023

nieuwe uitdaging

 zondag 12 februari 2023 

Nieuwe uitdaging dat is het thema voor deze keer. Na het bijna beëindigen van mijn werkzaamheden bij de Fraeylemaborg heb ik gedacht en wat dan.  Nu staat er hier in Kolham een heel mooi klein kerkje, waar ik af en toe wel eens kom. Als lid van het gelegenheidskoor om te oefenen en te zingen. Maar ook om een expositie te bezoeken. De protestantse gemeente heeft de kerk overgedragen aan de stichting oud Groninger kerken. Ze hebben zich terug getrokken en nu is er een commissie die de zaak namens de stichting beheert en die hier activiteiten moet ontwikkelen. Ik las in onze dorpskrant een mooi artikel en heb daar op gereageerd en afgelopen donderdag heb ik een gesprek gehad. Na even nadenken en er met Max over gepraat te hebben heb ik me beschikbaar gesteld om bij te springen tijdens activiteiten. 

Het is dicht bij huis en op een zondagmiddag mooi om te doen. 
Op woensdagochtend hebben we weer een leuke wandeling gemaakt en werd er vanuit de groep een idee opgeworpen om eens een wandeling door het Slochterbos te gaan maken en dat ik gids zou zijn. 
We wandelen meestal een uur en dat is ongeveer 4 kilometer en dat is makkelijk te doen want het bos heeft ruim 6,5 kilometer aan wandelpaden. 

Het idee moet nog even verder ontwikkeld worden en ik speelde met de gedachte om de borg helemaal vaarwel te zeggen omdat ik de binding kwijt raak. 
Wordt ik vrijdag gebeld of  ik zaterdagmiddag een rondleiding wilde doen. 
17 personen om 12 uur tot 13 uur. Ik heb ja gezegd en vond het best spannend. 



Weet ik nog hoe ik alleen alles moet openen?
Ik ben op tijd vertrokken en toen ik de parkeerplaats op liep zag ik een groep mensen. Ik dacht het zal toch niet waar zijn dat ik er om 11 uur moest zijn. 
Iemand riep kom laten we gaan ik op die man af en vroeg of hij kwam voor een rondleiding en dat bleek het geval. 
Ik zei dat ik de rondleiding ging doen waarop hij zei ja om 12 uur maar we gaan nu eerst koffie drinken met gebak.  Dus kon ik in alle rust de zaak openen en alles voorbereiden. 
Dat ging me nog goed af. De codes wist ik nog en het hele protocol kon ik nog afwerken met het gevolg dat er GEEN alarm of iets dergelijks af ging en ik moet zeggen dat ik het leuk vond. 
De rondleiding ging ook goed en het publiek vond het ook mooi. 
Vervolgens ben ik met een tevreden gevoel weer naar huis gegaan. 
En wie waren daar op bezoek. Ton en Diny. Dat was heel gezellig 

Daarna zijn Max en ik aan het koken gegaan en hebben we samen een winterse quiche gemaakt met fetta pompoen en chorizo. Plus een pompoen soep. Het was leuk om te maken en het smaakte heerlijk. 
Hij blijft in ons receptenboekje. 
Ik moet zeggen dat het behalve het voorgaande een rustige week was. Heb veel dingen kunnen voorbereiden op de computer en daar kan ik de komende week verder actie op voeren.
Woensdag moet ik bloedprikken om te kijken of mijn HB ook omhoog gegaan is door de staalpillen.
 Vrijdagmiddag wordt ik gebeld of er iets uit mijn darmonderzoek is gekomen. Ik moet zeggen dat ik wel kan merken dat ik me al beter voel.
 Het gesprek bij de apotheek heeft me wel geholpen en ik ben nu met alles begonnen. De afgelopen week hebben we ook weer wat leuke dingen opgepakt. 
Het was mooi zonnig weer maar wel koud maar goed daar kun je je tegen kleden. 
We zijn naar Duitsland geweest. We krijgen altijd een reclamekrant van de Multi en zijn er nog nooit geweest. Dus wij naar Leer en we waren helemaal verbaasd zo groot en keuze aan producten. 
We hebben heerlijk chocolademelk met gebak genuttigd en zijn na alle indrukken weer huiswaarts gegaan. Zulke uitjes houden we er in. 
We wilden uit eten vandaag maar we hebben nog niet besloten. Of we dat gedaan hebben laat ik volgende week weten. 
Voor nu wens ik jullie allemaal een hele fijne week toe en geniet van alles om je heen. 
Ik sluit af met een stukje Mozart. Het AVE VERUM CORPUS.








Geen opmerkingen: