zondag 14 augustus 2022

angst

zondag 14 augustus 2022

Angst dat kun je wel krijgen als je de berichten leest in de krant de TV en radio beluisterd. Het is allemaal crisis en de toekomst voorspelt alleen maar meer onheil. Energiecrisis, stikstofcrisis, voedselcrisis enz. enz. 



Ik probeer me er wel in te verdiepen en mij zo een beeld te scheppen en verder leven wij ons leven. 

Mensen zeggen soms...ik moet dit en ik moet dat....voorbeeld.. ik moet op vakantie, ik moet naar een festival, ik moet er even uit. Dan denk ik van wie? Jij wil op vakantie en jij wil....



Dat zal in de toekomst minder worden en dan ga je even niet op vakantie en ga je er niet uit. Ook niet zo'n punt. Het is tegenwoordig veel tegen elkaar op boksen. De beste de snelste en noem maar op willen zijn. 

Blijf dicht bij je zelf laat een ieder doen waar hij of zij zin in heeft. Maar de wereld wordt er niet beter op. 


Als ik de ontwikkelingen in Amerika zie met die Trump en wat daar allemaal gebeurt. En dan de crisis die overal toeslaat. Las een stuk in het dagblad van het Noorden over de Afghanen die zijn opgevangen in de kazerne bij Zoutkamp. Een man van 30 had daar in Afghanistan een groot huis 3 auto's en een winkel. Nu heeft hij niets en is ontevreden. Maar zegt er wel bij dat de Taliban hem wel gezocht heeft en als hij daar nog geweest was hadden ze hem dood gemaakt. Nou wees dan dankbaar denk ik. Een jaar van zijn leven is weg zegt hij en is het slechtste wat hem is overkomen. Nou sorry zet hem gelijk weer op het vliegtuig. 


Nee en dit is er maar één. Er werden trouwens wel mensen gevraagd en die waren wel dankbaar en probeerden zich aan te passen. Het is ook wel wat in een vreemd land en een onbekende omgeving.

Wat hebben we gedaan de afgelopen week? 

Allereerst het darmonderzoek van Max. 


Het heeft even geduurd maar hij heeft het goed doorstaan er zijn een paar poliepen weggehaald en de arts was tevreden over de algehele toestand. Hij verwachte niet dat hij Max moest bellen. Dus geen bericht is goed bericht en de huisarts kreeg een brief. We zijn opgelucht weer naar huis gegaan en hebben ons leventje weer opgepakt. 

Dinsdag ben ik op bezoek geweest bij Bea en hebben een hoop dingen besproken. Het was gezellig. 

Gaande de week begonnen we ons bezig te houden met onze nieuwe auto. 

Het kenteken is; R-746-FH

Kun je zien hoe snel het gaat. Mijn broer en schoonzus hebben ook net een nieuwe gekocht en die hun nummer begint met een P. Die zijn dan al weer op. 

Gisteren zijn we bij Janneke op bezoek geweest en hebben met haar gewandeld en vervolgens op het terras koffie gedronken. Verder hebben we binnen gezeten bij de airco en zitten lezen. Het is hier voor onze begrippen te warm en benauwd. Dus als je de faciliteiten hebt moet je ze maar gebruiken. 


Vandaag gaan we dat weer doen nadat we straks wellicht even een fietstochtje maken. 

Max kan dan lekker voetballen kijken en ik lezen. 

Wellicht dat ik nog even naar de kerk ga in het dorp waar mooi houtsnijwerk te bewonderen is. 



Dan is het maandag en gaan we onze nieuwe auto halen. 

Dinsdag moet Max bloedprikken om te kijken of alles weer op orde is. Hij heeft zijn bloedverdunners moeten laten staan voor het onderzoek en is daarna weer begonnen met een verhoogde dosis en nu moet gekeken worden of alles weer op peil is. 

"s middags moeten we naar het ziekenhuis voor een Holter die wordt aangelegd voor drie weken. 


De cardioloog wil weten hoe over een langere periode zijn hart werkt. 

Woensdagmiddag ga ik werken in de borg en donderdagochtend gaan we op verjaardagvisite bij Grietje een nicht van Max die jarig is. En dan is het al snel weer weekeinde en schrijf ik weer een nieuw blog. 

Ik wens jullie een fijne week toe. Ik sluit af met een Stabat Mater. Dat is een gezongen Latijns middeleeuws gedicht op de moeder Gods in haar smart om de gekruisigde Christus. 


 

Geen opmerkingen: