zondag 14 maart 2021

verkiezingen

Zondag 14 maart 2021 

 

Verkiezingen leden van de Tweede kamer der Staten-Generaal. Op woensdag 17 maart 2021 maar voor kwetsbaren is de mogelijkheid om schriftelijk te stemmen en je mag zelfs naar bepaalde locaties op maandag en dinsdag. Wij gaan samen op woensdag naar het dorpshuis en brengen daar onze stem uit. 


Het is een recht en helaas geen plicht meer. Die tijd heb ik ook nog meegemaakt. Nu zijn er veel mensen die lopen te jammeren en gaan niet stemmen en dat zijn vaak de mensen die een heel verschil kunnen maken. Maar helaas ze blijven jammeren en doen niets. 

Ik heb altijd PVDA gestemd ben lang lid geweest, maar heb de vorige keer gestemd op Groen Links maar dat heeft ook geen zin gehad. De PVDA heeft ons verkocht door al hun plannen te verkwanselen in de vorige regering en daar wilde ik nu met Ploumen weer op stemmen,  maar ik vertrouw het niet en ga nu denk ik stemmen op de SP. Het programma staat me wel aan behalve het punt dat ze van de euro af willen. 

Maar goed zover komt het toch niet verder heb ik veel waardering voor 


Renske Leijten hoe die zich heeft geweerd rond de ellende van de toeslagen. Een ander kamerlid is Sandra Beckerman waar ik heel veel waardering voor heb en hoe die zich keer op keer inzet voor de ellende waar wij hier in Groningen in zitten. 


Mede om het feit dat ik wel graag een vrouw zie in de leiding. Maar goed dat is maar afwachten of er veel mensen zullen stemmen op de SP. Ik hoop wel dat veel mensen nu eindelijk eens de ogen open gaan over die Rutte en zijn VVD. Die hebben veel ellende gebracht. En wat hebben die een geld verkwanseld. De sociale werkplaatsen sluiten nu willen ze deze weer openen. De zorg uitkleden en nu weer aankleden. De bemoeizucht met de pensioenen. Waar bemoeien ze zich mee. En ga zo maar door. We kregen gisteren een rekening gepresenteerd van ruim € 400,00 voor de eigen risico. De SP wil hier vanaf, nou kunnen wij het gelukkig betalen, maar je zal maar een minimum inkomen hebben dan zit je diep in de problemen. En wat te denken van de toevloed van mensen die een beroep moeten doen op de voedselbanken. Het is een grof schandaal zoals deze VVD als aanvoerder heeft geholpen om ons land te verdelen in rijk en arm en die kloof steeds groter heeft gemaakt. Bah wat hoop ik dat dit tij gaat keren. 

Dat we toch van die vreselijke Rutte af komen. Wat is dat een flapdrol. Overal popie jopie uithangen en zo oneerlijk als de pest. Over zijn persoon en over zijn werk. Wat een ongeluk.  


Vele miljoenen gestoken om de snelheid op de snelwegen terug te brengen naar 100 km per uur en nu weer het voornemen om er weer 130 van te maken. Maar zo zijn er zo veel zaken waar ze geld uit denken te halen en om dat vervolgens in hun zakken te stoppen. Bah. Maar ja ik hou mijn hart vast. Ben heel bang dat onze medelanders gaan stemmen op die Wilders met zijn afschuwelijke partij en die Baudet met zijn absurde ideeën. 

De tijd zal het leren, ik wens een ieder veel wijsheid toe en hoop dat men gaat stemmen. 

Zoals ik de vorige week beloofde zou ik laten weten wat de reactie is geweest van Enexis. Nou nog geen reactie. Dus afwachten maar. 

De afgelopen week hebben we niet veel in de tuin gedaan vanwege het slechte weer. We hebben veel regen gehad en af en toe zelfs onweer. Dus we hebben veel gelezen en in huis het een en ander veranderd. En ik heb veel gebakken. Brood en allerlei gebak. Het bezoek aan mevrouw Riepma was gezellig en we hebben een leuke rit gemaakt met de auto door het hoge land naar Lauwersoog.



We hebben daar even naar Schiermonnikoog gekeken en zijn weer terug gereden. De komende week gaan we richting Drenthe om even een ritje te maken en het beloofd wat beter weer te worden. Dus zullen we in de tuin aan de slag gaan. We moeten nog een paar bezoeken afleggen en krijgen nog bezoek. 

Dus we vermaken ons wel en tussen door gaan we even stemmen. 

Een fijne week en als je mag stemmen stem a.u.b. Groetjes 

Denk maar aan het liedje een steen verlegd op aarde. Er veranderd altijd iets als je wat doet. 

Daarmee eindig ik dan ook. Gezongen door Paul de Leeuw. 



Geen opmerkingen: