zondag 28 maart 2021

gelukt

 zondag 28 maart 2021 

Het is gelukt. Heb deze week Enexis opdracht kunnen geven om de gasmeter en leiding weg te halen. Het kost € 626,29 en we krijgen een Eenmalige bijdrage van € 626,29 dus per saldo betalen we NUL. 

Het is een heel gedoe wat je allemaal moet regelen en doen, maar het is gelukt. Maar nu is het zo druk dat het wel juli kan worden voor ze aan de slag gaan. En ja tot die tijd betalen we iedere maand wel 20 euro. 

Nou dat moet dan maar. 

We zouden op vakantie gaan naar de Eifel in april, maar de corona heeft wederom voor de vierde keer roet in het eten gegooid en nu wordt het Oktober. We zullen zien hoe de vlag er deze keer bij hangt.


 

Alle respect voor de organisatie waar we geboekt hebben. Zonder problemen is de zaak wederom om gezet. 



Zoals ik de vorige week al schreef hebben we wederom veel in en om het huis gewerkt. Ik heb met veel geweld een hortensia verwijderd uit de tuin en elders weer gepoot. Maar nu realiseer ik me dat ik hem heb geplant op een plek waar hij straks weer verwijderd moet worden omdat daar de aansluiting zit op de hoofdleiding van het gas. Nou dat zien we dan ook wel weer. 



We zijn op bezoek geweest bij Jantje en Jenne in Warffum. Van Jenne heb ik een mooie appelboom gekregen van een oud ras. Het is de Veendammer Glorie. Veendammer Glorie Goed smakende handappel. Rond 1930 door boomkweker Kuiper uit Winschoten gekweekt uit een kruising tussen Bramley’s Seedling en Groninger Kroon. Grote tot zeer grote wat conisch gevormde grote gele vrucht met fraaie rood gestreepte blos. Enigszins tere schil, waardoor de vrucht snel beschadigd raakt, wat de vrucht voor de handel minder geschikt maakte. Boom groeit aanvankelijk sterk en wordt een middelgrote, fraai gevormde boom. Goed te telen op zand en veengrond, maar dan wat kanker- en schurftgevoelig. Weinig kankergevoelig, niet schurft-, maar wel stipgevoelig. Plukrijp in oktober, consumptierijp tot in januari. 


Het duurt nog even voor er appels komen en wij hopen dat het ons gegund is om een keer te oogsten 

Verder hebben we bijna iedere dag wel een 20 km gefietst. Zo was er een fietstocht naar de windmolens bij Meeden. Dit omdat we zelf wilden horen hoeveel lawaai ze maken. Er zijn veel klachten van mensen die er niet van kunnen slapen. Lage tonen. Nou we reden onder de molens door en ik hoorde niets. Max wel. Maar ja ik ben doof en het was overdag. We zullen zien wat de protesten op gaan leveren. In de krant las ik een stuk over de molen en zonneparken. Dat het jammer is dat ons landschap zo verstoord wordt door deze dingen. Ze zouden daarvoor beter de Spaanse hoogvlakte kunnen gebruiken en dan de opgewekte stroom middels leidingen voor waterstof naar Nederland kunnen brengen. Ik weet niet waar dit heen moet en al helemaal niet met deze regering. 


Nu heeft die verkenner mevrouw Ollongren weer een truck uitgehaald. Loopt ze als corona patiënt met de papieren open en bloot over straat en ja hoor een foto. Wat staat er op. Omtzigt moet een andere functie. En wie schreeuwt als eerste dat hij er niets mee te maken heeft RUTTE. Nou geloof mij die schurk zit er achter. En wat lees ik verder. Wiebes heeft miljarden aan Shell en Exxon gegeven omdat ze geen gas meer uit de Groninger bodem kunnen halen. Het is toch werkelijk van de gekke. Maar nader onderzoek zal het boven water brengen. En ik hoop dat die Rutte met zijn schurken partij het regeren onmogelijk gemaakt wordt. 




Zo dat is er weer uit. 

En wat verder nog. We gaan de goede week in......de week voor Pasen. 



We zullen het zelf moeten vieren behalve de Gereformeerden want die worden massaal opgeroepen naar de kerk te komen. Nou van mij mogen ze allemaal de CORONA krijgen en goed ook. 

Waarom nu niet nog even vol houden hopelijk zijn we er dan snel van al. 

Vandaag gaan we even naar het kerkhof in Haren.naar het graf van Max zijn ouders. Het is de geboortedag van zijn vader. De afgelopen week hebben we het graf al schoon gemaakt en van een mooie bloembak voorzien. 


Ik ga wat paasstukken maken en de Matheus beluisteren. 

Deze wil ik maken. 


Maar ik sluit nu af met nogmaals een mooi stukje FADO. Ik beluister tegenwoordig tijdens het werken op de computer veel fado en deze vind ik wel heel mooi. 

UMA CASA PORTUGESA van Amalia Rodriques  Het betekend Mijn Portugees huis. 






Geen opmerkingen: