zondag 21 februari 2021

lentekribbels

 zondag 21 februari 2021



Lentekribbels ja die krijg ik.....gelukkig is die kou en die rotzooi van vorige week weg. 

Ben begonnen om de tuin op te ruimen en te snoeien. Heb de appel en peren bomen gesnoeid en de rozen. 

De rozentuin wil ik anders gaan inrichten en dan moet dat een behoorlijke snoeibeurt hebben. 

Heel veel is al gebeurt en nu is het even wachten tot de winter definitief voorbij is. 

We hebben gisteren een behoorlijke fietstocht gemaakt naar Haren. Bijna 30 kilometer, die zitten er weer op. Het was leuk en prachtig mooi lente weer. Toen we weer thuis kwamen hebben we nog een poos in de serre gezeten. Het was daar 25 graden en goed vol te houden. 


Het is de afgelopen week een week geweest met veel activiteiten. We hebben zoals ik al eerder vermelde de nodige activiteiten verricht in de tuin en zijn naar de brillenman geweest voor Max. Hij wilde een reservebril en die hebben we zaterdag weer op gehaald toen was die klaar. 

Verder ben ik flink aan de bak geweest. Een creanbarry brood gebakken en cocosmacronen.


 Een gerecht gemaakt uit het programma binnenste buiten. Uienbrood met een zalmsalade en een mosterdsoep. 

Was heerlijk gaan we nog een keer doen. 


Vrijdagochtend heb ik weer een stommiteit begaan. Ga ik op tijd naar de super en heb mijn kar vol boodschappen. Wil ik afrekenen ben ik mijn pinpas kwijt. Ik de kar aan de kant gezet en snel heen en weer naar huis en ja hoor zat in mijn andere jas. Had ik gebruikt om een lekker kopje chocolademelk afrekenen en niet weer in de telefoonhoes gestopt. De dame achter de kassa moest er ook nog wel om lachen en ik was blij met haar hulp dat ze even de kar apart wilde zetten. 

Vervolgens nog wat bloemen gekocht en dat naar de borg. Ik was gevraagd om daar een bloemstuk te maken voor een huwelijke die daar 's middag gesloten werd. 

Toch weer fijn om even in de borg te zijn. 



Verder hebben we ons gebogen over de zonnepanelen. Die er liggen zijn 8 jaar oud en voor ons stroomverbruik zou het fijn zijn om ze uit te breiden. Maar ja dan loop je tegen de leeftijd aan en het feit dat we aan een 2e omvormer vast zitten. Dat wil ik niet en eigenlijk wil ik een 3 fasen set. Past beter bij onze warmtepomp en de huidige panelen hebben een veel hogere opbrengst. Dus offerte opgevraagd en bedacht hoe ik van de oude af kom. Nou alles is bijna rond. We gaan de komende week een opdracht verstrekken tot het aanbrengen van 24 panelen en een 3 fasen omvormer. De oude worden verkocht. 

Moet alleen nog even goed doorspreken met de potentiele leverancier hoe we het een en ander gaan regelen. 

Weer een uitdaging. De komende week zal blijken wat het wordt en wanneer dit allemaal gaat gebeuren. 

Hieronder een foto van onze mooie amaryllis die zo prachtig stond te bloeien en plotseling topzwaar werd en in elkaar stortte de bloemen er maar uitgeknipt en op een vaas gezet. Wat doet nu de overgebleven stukken. Er komen nog weer twee nieuwe bloemen in. Daaronder is een voorgerecht en het nagerecht van ons valentijnsdiner. die we besteld hebben. Het was heerlijk om je zelf zo te verwennen.  




Ik wens jullie een fijne week toe en hoop dat jullie ook uitdagingen zullen vinden. 

O ja dankzij Vera (mijn oud collega) heb ik een app geïnstalleerd op mijn telefoon van Erik Scherder OMMETJE genaamd. Heel leuk om die te gebruiken. Maakt onze ommetjes die we dagelijks maken nog veel leuker.  


Ik sluit af met Vivaldi de vierjaargetijden en dan natuurlijk LENTE. 



Geen opmerkingen: