zondag 10 mei 2020

tour

zondag 10 mei 2020 

Tour.....ja we zijn een dagje op tour geweest.
De hele week hadden we in en om het huis gewerkt. Alles schoon en netjes en zo kwam de vraag vanuit het verpleeghuis waar Max zijn broer verblijft om wat spullen te brengen.
We hebben er een dagje uit van gemaakt. Eerst naar Haren om bij Janneke de spullen te halen en vervolgens met Picknickmand en al op reis  gegaan naar Heerenveen.
Op een parkeerplaats heerlijk in het zonnetje koffie gedronken. Picknickmand tussen ons in en genoten van alles wat er om ons heen gebeurde. Vervolgens naar het verpleeghuis.
Anna Schotanus | Meriant LocatiesIk heb de auto geparkeerd en Max liep met de spullen naar de ingang. Onderweg hadden we al gemeld dat we in aantocht waren.
We mogen al 7 weken niet op bezoek. Het was even weer wennen....alles stond nu in blad en Max moest voor de deur blijven wachten. De verzorging zou naar beneden komen en na een poosje kwam de verpleegkundige ook met Fokke in de rolstoel. Hij was zeer emotioneel en de verpleging nam de spullen aan en ze zijn weer naar boven gegaan. Max was er erg verdrietig van. We kregen nog de tip om een afspraak te maken dan konden we Fokke in een tent ook ontmoeten.
Dat wordt dan op deze manier.
Ik denk dat dit geen goed idee is. Een ieder wordt daar alleen maar verdrietiger van. Alles met elkaar 
beïnvloede het de stemming wel. Maar we zijn weer op stap gegaan naar de binnenstad van HeerenveenHeerenveen Centrum - Gemeente Heerenveen
Ik moet zeggen dat het een mooi en gezellig centrum is met een keur aan winkels.
Vond wel dat de mensen hier een stuk voorzichtiger waren dan in onze woonomgeving.
We hebben een patatjes gekocht en wat reinigingsdoekjes om onze handen weer schoon te maken en zijn weer in de auto gestapt.
Een wille keurige route gereden met als eindbestemming de Keramiektuinen Harwi in Eeserveen.
Zo kwamen we door Noordwolde. Daar heb ik veel over gehoord omdat ik in mijn werkzame leven een collega heb gehad die daar vandaan kwam en mij het riet vlechten heeft geleerd.
Hier is ook een riet vlecht museum.
 Nationaal Vlechtmuseum Noordwolde - Noordwolde | FacebookVlechtmuseum Noordwolde - Museum.frl
Als alles weer wat vrij komt gaan we hier eens een kijkje binnenin nemen.
Van hieruit naar Appelscha, Diever Wilhelminaoord en Frederiksoord.
Ambities liegen er niet om bij make-over van het centrum van ...
In Diever was een uitvaart gaande met allemaal verdrietige mensen.
Rustoord II - Wikipedia
Wilhelminaoord met zijn prachtige panden.
 Logement & Gasterij Frederiksoord | LinkedInMaar Frederiksoord heeft er ook heel wat.

Inforium in Frederiksoord wordt Werelderfgoedcentrum - RTV Drenthe
Hier op de parkeerplaats van dit informatiecentrum hebben we even weer een drankje genomen uit onze picknickmand en hebben we ook weer beloofd om terug te komen en ons te verdiepen in de geschiedenis van dit gebied waar zoveel mensen een soort heropvoeding kregen. Hopelijk zeg ik dit goed.
Vervolgens zijn we via Dwingeloo en Spier naar Eeserveen gereden.
Daar aangekomen hebben we een wandeling gemaakt door de tuinen.
Beeldentuin Drenthe - Keramiektuinen Galerie lunchroom Harwi
Hieronder zal ik wat foto's tonen van de tuinen die ik zelf heb gemaakt

 
 

 
 
De linker vogel hebben we gekocht en ik heb nu al spijt dat ik die andere ook niet gekocht heb.

Hij staat nu zo eenzaam bij onze waterval. We gaan binnenkort kijken of de andere er ook nog staat.
En zo was de dag weer voorbij.
Vrijdag een nieuwe dag en een nieuw begin. Prachtig weer en ik vond het tijd om een grote schoonmaak te houden. Dus via de Garage op het dak om daar de boel schoon te maken.
De zonnepanelen een wasbeurt gegeven en het dak van de Serre. Met alle dakranden en vervolgens de ramen gewassen de container schoon gemaakt en het gras gemaaid. Toen op de stoel geploft om daar wat bladen te lezen en zo was die dag ook weer voorbij. Zaterdag is een echte rustdag geworden.
Krant lezen een stukje fietsen. Dat was alles.
Vandaag nog geen idee. Ze zeggen dat het een stuk frisser zal worden. Nou we zien wel.
De komende week eerst maar eens naar de kapper. Dinsdag om 10 uur is de bedoeling. Vervolgens zien we wel wat de week ons brengt.
Ik wens jullie een fijne week toe en hopelijk tot volgende week zondag.
Ik sluit af met Good morning music  met mooie beelden.



Geen opmerkingen: