zondag 3 mei 2020

nieuwe maand

zondag 3 mei 2020

Nieuwe maand ..... ja mei. Kijken wat die weer brengt. Een aantal verjaardagen waar onder de mijne.
Of de komende week de maatregelen worden verruimd. Ik verwacht het niet.
Dat gaat betekenen dat een geplande vergadering niet doorgaat en het reisje met de Fraeylema vrijwilligers ook niet. We hebben er nog niets over gehoord maar ik verwacht het niet.
Het idee was om naar Naturalis in Leiden te gaan en allerlei tussen stops om koffie te drinken en te eten. Maar dit wordt hem niet denk ik.
Naturalis - Leiden, Netherlands | FacebookEen prachtig museum.
Ondergedompeld in de natuur: het nieuwe Naturalis vermaakt ...Naturalis Biodiversity Center - WikipediaHet nieuwe Naturalis moet ook twijfelaars naar binnen lokken | TrouwNaturalis - Musea - Leiden Stad van Ontdekkingen
De afgelopen week heb ik besteed aan de dagelijkse werkzaamheden thuis en aan het lezen van het boek van Astrid Holleeder JUDAS. Ik heb hem uit een dikke pil van 571 bladzijden. Het was even wennen maar toen ik er eenmaal inzat kon ik bijna niet meer stoppen. Wat een familie zeg en wat een verschrikking met alles wat daar speelde. Op de achterkant van het boek staat een zin.
Een valse hond sluit je op in een hok, of laat je inslapen. 
Dat slaat op haar broer Willem. En nu ik het boek uit heb begrijp ik het volkomen.
De afgelopen week las ik in de krant een advocaat die zich sterk maakt om mensen die tot levenslang veroordeeld zijn gratie te verlenen. Nou na het lezen van dit boek hoop ik dat Holleeder nooit weer vrij komt. Het is natuurlijk wel door zijn zus geschreven en dus heb je het verhaal van één kant. Maar haar moeder en zus komen voldoende aan bod en ook haar broer doet een duit in het zakje.
Dat maakt het verhaal natuurlijk wel sterker. Maar genoeg daar over. Nu op zoek naar een ander boek. Foto 28: Astrid Holleeder, de zus van Willem. (met afbeeldingen ...Astrid is nu voorbij.
We hebben de afgelopen week een paar mooie fietstochten gemaakt.
Door het Roegwold.
t Roegwold en het Schildmeer - Ontdek Midden-Groningent Roegwold - NATUURGEBIEDEN IN BEELDt Roegwold - NATUURGEBIEDEN IN BEELDt Roegwold en het Schildmeer - Ontdek Midden-Groningen
Het is en blijft een mooi gebied en dat achter ons huis. Blij dat ik hier mag wonen.
Vrijdag was onze buurvrouw jarig......Cobie is 65 geworden. Maar ja de verjaardag werd niet gevierd. Wij hebben via de telefoon de felicitaties overgebracht en op hun tuinbank een cadeau neergezet wat via de telefoon werd beantwoord met een bedankje en later stond er een doos met 2 punten voor de deur die we bij de koffie hebben opgegeten. Het is toch was dat we dat zo moeten doen. Maar goed het is even niet anders.
Vandaag gaan we kijken wat we weer gaan doen. Waarschijnlijk een stuk fietsen. Het weer beloofd weer wat beter te worden. De regen was een zegen, want alles was erg droog en met het zaaien en poten is het wel nodig dat er wat regen komt. Maar een dag met wat zon en droogte kan nu wel even weer. Dus daar gaan we voor. Hoe de week verder verloopt? We zullen het zien en beleven.
Ik wens jullie allemaal een fijne gezonde week toe.
Ik sluit af met een lied WAT EEN ZONNIGE DAG van Koen Crucke.


Geen opmerkingen: