zondag 13 januari 2019

kleurrijk

zondag 13 januari 2019 
Kleurrijk ja dat kan het leven zijn. Vandaag later dan normaal. 8 uur zorg ik altijd dat het blog de lucht in gaat, maar vandaag ging dat niet lukken......een drukte van belang.
De computer is weer klaar en veel verloren gewaande bestanden zijn weer terug geleverd.
Maar helaas we moeten nu gebruik maken van een ander mailprogramma en dat is even wennen.
Maar ja het brengt ook kleur in het leven. Verandering van spijs......doet eten zullen we maar zeggen.
Ik zou nog laten weten hoe het nieuwjaarsconcert is geweest in de Oosterpoort.
Het was het Jeugdorkest van Nederland die er hun kunsten vertoonden. De gespeelde stukken waren van Prokofjev en van Sjostakovitsj en dat zijn niet echt mijn componisten waar ik warm voor loop.
Maar voor dit orkest was het heel geschikt. Iedere muzikant kreeg een kans om zijn/haar kunsten te vertonen. Dat alles onder de bezielende leiding van Arjan Tien. Mayte Levenbach schitterde als soliste. 17 jaar en dan zo viool spelen dat beloofd wat voor de toekomst.
Ik vind het geweldig dat deze jonge mensen zich zo inzetten naast hun studie en dan ook nog aan dit orkest meedoen. Alle respect.
We zijn ook naar het museum in Groningen geweest om daar de werken van Dale Chihuly te bekijken.
Wat een kleur en vorm creaties. Geweldig......we gaan nog een keer.
Geen fotobeschrijving beschikbaar.
Geen fotobeschrijving beschikbaar.Geen fotobeschrijving beschikbaar.Afbeelding kan het volgende bevatten: nachtGeen fotobeschrijving beschikbaar.
Ik zou nog meer kunnen laten zien, maar dat doe ik na het volgende bezoek. Geweldig wat een kleuren en vorm spektakel. Als je in de gelegenheid bent ga eens kijken.
Helaas is een kunstwerk buiten van neon stuk gewaaid door de storm die ons de afgelopen week trof.
Maar ik las in de krant dat het gerepareerd kan worden en dat gaat ook gebeuren.
Verder hebben we ons veel bezig gehouden met de herstart van de computer en veel administratieve dingen. Bezoek gebracht aan Gasselte om daar dingen te regelen en afscheid genomen van onze huisarts. Hij gaat andere dingen doen na een werk als huisarts van 30 jaar. We hebben op de afscheidsreceptie ook gelijk kennis gemaakt met zijn opvolger en Max is donderdag gelijk gegaan en heeft haar ook al meegemaakt in de praktijk. Had een goede indruk. Binnenkort moet ik ook maar eens gaan.  Na een ochtend werken in de borg was het donderdagavond gezellig uit eten met mijn oud collegae van de GGZ. Dat was in het Noorderpoortcollege en het was heel verrassend en gezellig.
Wat hebben we lekker gegeten en zijn we in de watten gelegd. Dit is voor herhaling vatbaar.
Afbeelding kan het volgende bevatten: etenAfbeelding kan het volgende bevatten: etenAfbeelding kan het volgende bevatten: etenAfbeelding kan het volgende bevatten: toetje en eten
Dit was mijn menu een vier gangen menu en het was geweldig lekker.
En nu is het inmiddels 14.15 uur en wordt het tijd dat ik afrond. Dat doe ik dan ook met een vooruitzicht op een nieuwe week met allerlei verrassingen en hopelijk gebeurtenissen die kleur geven aan de week. Het begint maandag al met een crematie waar ik waarschijnlijk heen ga. Dinsdag naar de kapper, woensdag op ziekenbezoek vrijdag uit eten met Mevrouw Riepma, Jantje en Enna. Zaterdagmiddag naar de matineevoorstelling van:
 Afbeeldingsresultaat voor the addams familyBen heel benieuwd hoe dat is. En wat het is laat ik dan de volgende week weer weten. Groetjes. Ik sluit af met een nummer uit de Adams familie.
Het openingslied : Sing al long.


Geen opmerkingen: