zondag 4 maart 2018

de Leyhoeve

zondag 4 maart 2018

Afbeeldingsresultaat voor de leyhoeve groningen
De Leyhoeve Woonlandschap te Groningen.
Gistermorgen hebben we dit bekeken. Wat een luxe. Prachtige appartementen voorzien van alle gemakken aan de rand van de stad Groningen op het Europark in een bruisende woonwijk. Dat is de slogan in de folder en dat klopt ook.
Het complex bestaat uit 208 appartement,74 zorgsuites en 2 hotelkamers.
Het is een vorm van nieuw wonen voor de 55 plusser van vandaag de dag.
Afbeeldingsresultaat voor de leyhoeve groningen
Dit appartement hebben we mogen zien naast een wat kleinere en een super grote. Het is geheel gebouwd naar een Leyhoeve in Tilburg. 
De faciliteiten zijn geweldig.
Er is een koffie corner, een pizzeria een restaurant een zwembad enz.
We waren diep onder de indruk zoals alles er nu al uit zag. Delen van het complex worden al bewoond en andere delen worden nog afgebouwd. In mei a.s. hoopt met helemaal klaar te zijn.
Wij wonen nog wel even in Kolham maar als dat echt niet meer mogelijk mocht zijn dan is een verhuizing naar dit complex een optie. Je hebt appartementen in grote van 65, 85, 100, 130, 150 en 190 vierkante meter. Het zijn allemaal huur appartementen en de huren lopen dus al naar gelang je wil steeds verder op en beginnen bij 1100 euro en eindigen ongeveer bij 3850 dat is dan de kale huur.
De kosten lopen op al naar gelang je wensen.
Maar mooi is het en overal dicht bij.
Afbeeldingsresultaat voor de leyhoeve groningen
Afbeeldingsresultaat voor de leyhoeve groningen
En nu we weer met beide benen op de grond staan gaan we even nog verder terug kijken in de week
Het was erg koud en we hebben dan ook een paar keer een flinke wandeling gemaakt en zijn naar het kerkhof geweest om even bij het graf mijn vader te gedenken die als hij nog geleefd had 90 jaar was geworden. We hebben koffie gedronken en bijgepraat met Max zijn oud buurvrouw in Glimmen en  hebben niet veel meer gedaan. De komende week gaan we koffie drinken bij Irene en Mevrouw Helder en willen we de belasting afhandelen.
Het weer wordt minder koud en dus kunnen we ook na beginnen te denken over onze tuin.
Die wil ik graag veranderen en daar moeten wat plannetjes voor gesmeed worden.
Eerst ga ik vanmiddag de borg uit de brand helpen een collega is ziek en die heeft me gevraagd of ik vanmiddag voor haar wil werken en ach daar heb ik wel even tijd voor.
Kan Max lekker voetbal kijken zijn club de FC Groningen speelt en dat kan hij rechtstreeks volgen.
Dus ik bezig en hij bezig. Het komt helemaal goed hier.
Ik sluit af met een mooi stukje muziek wat volgens mij past bij deze tijd. De schaatsenrijders wals.
Groetjes.

Geen opmerkingen: