zondag 18 maart 2018

schokkend nieuws

zondag 18 maart 2018
Vorige week eindigde ik met de mededeling dat ik schokkend nieuws zou brengen.
Veel mensen hebben zich ongerust gemaakt, dat spijt me.
Met mijn gezondheid gaat het voor zover ik weet gelukkig goed. Maar het betreft Gasselte.
foto van Bert Twickler.Na de uitzending van Hoe is het nu met.....j.l. maandagavond en alles wat er aan vooraf is gegaan heb ik besloten om het appartement te koop te zetten. Het is genoeg geweest. Zelf wil ik er niet wonen en Max gelukkig ook niet en twee huizen behartigen wordt me teveel.
Heb genoeg andere dingen en we willen zo lang mogelijk blijven wonen in onze huidige woning.
Dat is het nieuws. De makelaar is geweest en mocht je belangstelling hebben neem contact op met Makelaardij Koomans in Drouwenerveen.
Omdat het appartement is verhuurd staat het in de stille verkoop.
Wat was er meer aan de hand de afgelopen week. Ach allerlei gesprekken natuurlijk...met de huurder van het appartement en met de makelaar. Bellen met de installateur voor een onderhoudsbeurt van de CV in Gasselte. Gezellig avondje met groei en bloei. Mooie bloemstukken gemaakt.
  foto van Bert Twickler.
Alvast vooruit kijkend naar de Pasen is dit prachtig. Het staat dan ook te pronken op de tafel en wij genieten er van.
Donderdagavond hadden we een medewerkers vergadering van de Borg en vrijdagmorgen had ik een vergadering van de fair commissie en hebben we de puntjes op de i gezet en kunnen we nu gaan bouwen en is het hopelijk 2e paasdag mooi weer en kunnen we met elkaar genieten van alles wat we hebben bedacht.  Vrijdag middag moest ik weer naar Gasselte en zijn we ook bij broer en schoonzus langs gereden. Schoonzus is gevallen en heeft een lelijke smak gemaakt met als resultaat dat ze drie vingers heeft gebroken, haar gezicht heeft beschadigd en de knieën. Met de hand in het gips en de nodige pijnstillers trekt ze het en houdt ze zich staande Is ze ook nog jarig a.s. dinsdag. Wat een pech. Na een kopje thee en een gesprekje zijn we weer huiswaarts gegaan. Zaterdag hebben we een rondje door de Stad Groningen gelopen. En zijn we in de Martinikerk geweest voor een beurs over uitvaarten. Dat was zeer de moeite waar. Wat zijn er vele mogelijkheden en is er een vernieuwing in de uitvaartwereld geweldig om dat te zien. Afbeeldingsresultaat voor martinikerk groningen
We zijn voor een lezing in de kamer geweest van de kerkenraad. Geweldig zoals dat was ingericht het is de kamer onder het puntdak met de drie ramen. En zo zijn we bij vandaag aangekomen.
Bij ons in het dorp is een initiatief opgepakt om één keer per maand met elkaar in het dorpshuis te gaan eten. De vorige keer hebben we gemist maar vandaag gaan wij ook deelnemen.
Het is steeds een bepaald thema en deze keer is het een Indisch buffet. Afbeeldingsresultaat voor indisch buffet
 We laten ons verrassen en de volgende week laat ik weten hoe het geweest is.
De volgende week wordt rustig behalve woensdag. Want dan doe ik samen met Bea de bloemen in de borg en 's avonds gaan we naar Appingedam voor een uitleg van de WAG over een rechtszaak in Leeuwarden. Wij zijn als lid van de WAG uitgenodigd om te horen hoe deze rechtszaak is verlopen en wat er eventueel verder staat te gebeuren.

Deze stichting voert namens ons een proces tegen de NAM om de waardevermindering te compenseren en we winnen steeds de rechtszaken maar de NAM weet het ook steeds te traineren. Zo zal ze nu waarschijnlijk ook weer een vertragingstactiek inzetten en we zijn heel benieuwd welke. Vandaar dat we maar even gaan luisteren in Appingedam.
Maar eerst gaan we dinsdag de pechvogel feliciteren met haar verjaardag....mijn schoonzus Henny.
Verder is de agenda nog redelijk leeg. Moet nog wel wat naamplaatjes aanbrengen in Gasselte en nog wat papieren bij de makelaar langs brengen. En dan is het al weer tijd voor de volgende blog Zondag 25 maart maar dat duurt nog even . Voor de komende week wens ik jullie veel succes met alles wat je gaat doen. Groetjes
Ik sluit af met Een eigen huis.

Geen opmerkingen: