zondag 18 juni 2017

beleid

zondag 18 juni 2017 
Beleid ja dat maak je of dat maak je niet.
Afbeeldingsresultaat voor beleid
Je bent een plan nodig voor een mooie tuin. En dat hebben we gezien de vorige week zondag.
Stom van mij, maar het volkstuinen complex was niet open op zondag. Wij liepen daar dus wel rond en hebben even goed kunnen genieten van het moois dat de mensen daar verbouwen.
Afbeeldingsresultaat voor volkstuinen hoogezand
Het is ooit aangelegd omdat op de oude plek een winkelcentrum kwam.
Afbeeldingsresultaat voor volkstuinen hoogezand
Zo is er een goed beleid gemaakt en zijn er een hoop tevreden tuinders volgens mij.
De tuin van Johanna Kloosterhuis in Sappemeer was geweldig. Daar ligt ook een beleidsplan aan ten grondslag.
Gerelateerde afbeelding
We hebben hier genoten van al het moois en in hun tuinhuis genoten van een heerlijke vlierbloesem limonade.
Afbeeldingsresultaat voor tuin van johanna kloosterhuis sappemeer
Zo vloog de zondag voorbij en hebben we een heerlijke middag beleefd.
Zo zijn we op gestoomd naar de verjaardag van Max. Het was een super gezellige dag van 's morgens vroeg tot 's avonds laat. Kwamen de gasten en gingen de gasten. Rinkelde de telefoon en kwamen de kaarten binnen. Geweldig om zoveel aandacht te krijgen. Hij genoot er zichtbaar van. En ik ook met alle hapjes voorbereiden en het serveren we hebben de hele dag buiten kunnen zitten.
Daar ligt toch ook een heel plan van aanpak aan ten grondslag. Dus ook weer beleid....hoe pak ik een dergelijke dag aan. Boodschappen doen, hoe berg ik het allemaal op en hoe deel ik de dag in.
Maar het is allemaal goed gelukt.
En dan deze man. Afbeeldingsresultaat voor trump
Deze man maakt zich er gemakkelijk af. Die zijn beleidsplan bestaat uit het beleid van Obama en dan met een potlood overal een streep door zetten. Dat is natuurlijk ook een manier om beleid te maken maar of dat zo betrouwbaar is?
En dan deze man!
foto van Bert Twickler.Hij heeft volgens mij ook totaal geen beleid. Hij liegt en bedriegt de hele boel.
Vrijdag kwam hij even aanvliegen om te kijken hoe het in Groningen gaat.
Jaren laat hij zich niet zien en nu even zogenaamd geïnteresseerd. Laat hij toch blijven vliegen.
Als hij zijn verstand gebruikt dan doet hij een stap terug en geeft hij de kans aan anderen om een kabinet te vormen want dit wordt drie keer niets. Als hij goed naar de kiezers zou luisteren maar volgens mij is hij erg doof. Dan ging hij ook eens praten met Wilders maar daar kan hij niet tegenop.
Niet dat ik een voorstander van die man ben, maar goed de Nederlanders hebben hem wel een podium gegeven en hij mag er van meneer Rutte niet op. Wat denkt die man wel niet.
Ik kan nog wel even door gaan over beleid en de mannen of vrouwen daar achter. Uit eigen ervaring heb ik dat een goed plan niet één twee drie gemaakt is en als die gemaakt is dan moet hij wel gedragen worden door de mensen die het gaan uitvoeren en daar schort het nogal eens aan.
Dus laten we met elkaar eens nadenken over al die rare en bizarre dingen die er de laatste tijd gebeuren.
Wij gaan een rustige en warme week tegemoet. Ik wens jullie allemaal veel sterkte met die warmte en hoop dat je ondanks dat kunt genieten van alles wat de wereld ons te bieden heeft.
Een fijne week.
Afbeeldingsresultaat voor hittegolf
Ik sluit af met een heel mooi stukje muziek. Een lied gezongen door Andrea Bucelli.
I Una fortiva lagrima........het is opera maar geweldig ik krijg er kippenvel van. Groetjes

Geen opmerkingen: