zondag 12 maart 2017

lente

zondag 12 maart 2017 
Een rustige week achter de rug. Maandagmiddag visite gehad en dat was heel gezellig.
Dinsdagmiddag gewerkt in de borg die weer wordt ingericht en tevens wordt er hard gewerkt aan een mooie tentoonstelling, daarover in de loop van deze maand meer. op 24 maart wordt alles officieel in gebruik genomen en de tentoonstelling geopend.
Woensdagmorgen zijn we naar Baflo geweest waar een oud collega met haar man van mij wonen.
Jenne ent bomen en had mij een paar beloofd. Die hebben we opgehaald en gelijk 's middags geplant. Het regende dus water genoeg en ze moeten wel aankomen we hebben ze met zorg geplant.
Mooie boompjes. 4 appels en 1 peer. Allemaal rassen vanuit het mooie Groninger land.
Bijvoorbeeld de notaris appel. En de Groninger kroon.
Afbeeldingsresultaat voor notarisappel
Afbeeldingsresultaat voor groninger kroon appel
Het zal nog wel even duren voor ze er zo aan hangen, maar zijn het geen mooie appels.
Het was gezellig bij Jenne en Jantje en we hebben beloofd dat we snel weer langs komen.
Vervolgens was het vrijdag en zaterdag prachtig weer en heb ik een flinke stap in de tuin gemaakt.
Vandaag dat ik het lente gevoel kreeg. Bloemetjes geplant, blad geruimd en voor de eerste keer gras gemaaid. Het ziet er weer mooi en netjes uit. Vervolgens zaterdagmiddag voor het eerst ook een paar uurtjes buiten gezeten........nou om eerlijk te zijn geslapen in de stoel. Heerlijk die zon op je en even weg dommelen.
De komende week staat in het teken van onze Rijnreis die zaterdag a.s. begint.
We moeten nog wat voorbereidingen treffen.
Ik heb er zin in en ben zeer benieuwd hoe alles gaat verlopen.
De bus haalt ons bij het station van Hoogezand vandaan rond de klok van 6.30 uur en dan is het via wat andere halte plaatsen zo ongeveer 6 uur rijden schat ik. Dan zijn we in Frankfurt om daar in te schepen. Dan gaan we varen en zo langzamerhand  via de Main naar de Rijn met als eindpunt Arnhem waar we weer met een bus worden gehaald en terug gebracht naar Hoogezand.
Ik zal er over verhalen.
Voorlopig is het nog even genieten van het mooie weer en ik hoop dat we het ook treffen tijdens onze reis.
Afbeeldingsresultaat voor primulaAfbeeldingsresultaat voor crocuAfbeeldingsresultaat voor sneeuwklokjeHet zijn toch mooie planten om in de tuin te hebben. Verloren hoekje en daar staan ze tot deze tijd om verplant te worden en een mooi plekje bij de voordeur of elders in de tuin waar we ze kunnen bewonderen. Na de bloei gaan ze weer even naar het verloren hoekje en hopelijk volgend jaar weer op een prominente plek.
En zo kabbelt het leven door.
Ik sluit af met een liedje van Toon Hermans....Lente
Een fijne week allemaal. 

Geen opmerkingen: